Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webblallare behöver hjälp till självhjälp

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-08 22:30

Hej.
Min hemsida vill inte riktigt göra som jag vill att den ska göra. Anledningen är att jag inte har en aning om hur jag ska tala om för den hur den ska göra.

www.lokomotivlola.se är adressen.

Om någon orkar kolla den, så inser ni att den har en "meny" ute till höger och att klickandet på något av alternativen ska gömma div-en med välkomsttext och visa en div med annat innehåll.

Går det att lösa på ett enkelt sätt? Utan att lära sig allt om dhtml och så, menar jag.

Om ni kollar på koden, så förstår ni nog vad jag menar med webblallare. Jag vet inte mycket...

Om jag ser rätt så verkar de sidorna du vill få fram inte finnas, nämligen www.lokomotivlola.se/html/cv.html och ..../contact.html.

Är nog största felet vad jag kan se. Om du länkar dem rätt, funkar det då?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-08 22:44

Ah, sorry. Gammal skräpkod som ligger kvar. Det ska inte vara länkat där. Det ska se ut på något sätt som det gör på "bandet".

Aha, då blev det för avancerat för mig.... Nåväl, jag försökte i varje fall

  • Oregistrerad
  • 2004-12-08 23:42

Du är alltid en ängel, Leftrustle!
Någon annan som kan hjälpa mig?

Ursprungligen av Pelle Hedeblom:

Hej.
Om någon orkar kolla den, så inser ni att den har en "meny" ute till höger och att klickandet på något av alternativen ska gömma div-en med välkomsttext och visa en div med annat innehåll.

Går det att lösa på ett enkelt sätt? Utan att lära sig allt om dhtml och så, menar jag.

Förstår jag dig rätt om det är så att du vill ha all text på samma sida, fast den ska döljas och visas beroende på vilken länk man klickat på i menyn? (Dvs ett klick gömmer alla andra texter och visar den aktuella).

Mig veterligen så är det javascript som gäller för att lösa nåt sånt.
Borde väl finnas några färdiga som man kan modifiera enkelt på t ex www.hotscripts.com

/Martin

  • Oregistrerad
  • 2004-12-09 12:10

Nu är problemet löst. Jag tackar för visat intresse, och hänvisar till lokomotivlola.se för att se hur det blev. Den är inte på något sätt färdig, ville bara trixa så att tekniken funkade som jag ville. Nu gör den det!

vad är "lallare"?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-09 20:16

En som bara går runt och lallar!

1
Bevaka tråden