Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knäppande ljud i Airport Express

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis köpt en AE och kanon nöjd med den; lätt att installera och en snygg möbel
Dock har jag märkt ett knäppande ljud med en 1/2h intervall. Jag har sökt lite i ämnet här på forumet och kom fram till att det kunde vara datorn som knäpper. Men jag testade att stänga av datorn helt och då var ljudet kvar.

Är det någon som har upplevt samma problem?

Jag kan tillägga att jag har provat med 2 olika kablar till stereon (dock inte den bästa kvaliteten) och jag har dessutom provat använda en spänning utjämnare (eller vad det heter).

/Andreas

Ursprungligen av antelarsson:

Är det någon som har upplevt samma problem?

Har märkt samma sak.

Ursprungligen av Shinji_Ikari:

Har märkt samma sak.

Jag misstänker att det kan bero på min sladd till stereon. Vilken typ av sladd har du?
Min är inköpt på Clas Ohlsson, kanske inte den bästa hifi affären

/Andreas

Precis samma inköpsställe här... Kvalitetsklassen 10meter för 100:- eller liknande.

Har du pengar/lust att testa med en ny sladd så för all del. Låt mig veta hur det gick
Det går ju att leva med (man kan ju stänga av förstärkaren) men det hade varit trevligt om det gick att lösa utan utgifter

Vad har ni för datorer kopplade till denna?

Pb 15"

ALdrig varit med om. Iofs kör jag digitalt till stereon med Apples Stereo Connection-kit. Kanske bara drabbar analoga utgången?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2004-12-08 17:41

Har också det där knäppande ljudet. Jag använder Monster cables.
Det måste vara AE som orsakar ljudet ohc inte kablarna för då skulle det inte återkomma vid exakta tidsintervaller.

Här är lösningen!

Tydligen så är det så här för alla. Det kanske kommer något nytt firmware senare som gör att outputen på AEX inte e så känslig:

http://www.mickey.ai.kyutech.ac.jp/~ken/aecable/

Är det någon som har blivit av med sitt knäppande ljud efter att ha uppdatera sin Express?
Det har kommit en del firmware men min har inte slutat knäppa.
Det är kanske dax att lämna tillbaka den...

1
Bevaka tråden