Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail plugin

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-07 23:30

har lagt in HTTPMail plugin för webmail av daniel parnell för att kunna dra min hotmail till min Mail brevlåda. dett ahar funkat kanon sen jag installera men nu vill det sig inte med utposten längre.
server för utgående har hela tiden varit smtp.hotmail.com. ngn som har en lösning på detta? eller finns det ngt annat sätt??

tack
mvh niklas

Hej Niklas!

Du har inte bytt ISP? Om du har det så kan det vara så att de inte tillåter utgående med
andra servrar än sina egna.

Om du inte har det så prova ändå att byta till din ISP´s standars SMTP.

// Danne

  • Oregistrerad
  • 2004-12-11 21:54
Ursprungligen av Stenbäck:

Hej Niklas!

Du har inte bytt ISP? Om du har det så kan det vara så att de inte tillåter utgående med
andra servrar än sina egna.

Om du inte har det så prova ändå att byta till din ISP´s standars SMTP.

// Danne

tack för svaret, jag blir dock inte klokare. isp= internet provider ngt?
jag har 2 oliak webbaserade mailadresser varav den ena är hotmail. jag har som sagt inte ändrat ngt men nu verkar jag inte kunna skicka ut med ngn av de..i början gick det att skicka me den som inte är hotmail, nu funkar som sagt ingen av dem. stort problem. jag kan ju såklart gå ut på webben och skicka därifrån men det förtar ju meningen med mailforwarding lite. skulle va evigt tacksam för hjälp!

tack

  • Oregistrerad
  • 2004-12-12 06:34

Många internetleverantörer blockerar möjligheten att använda ngn annan server än deras egen för att skicka mail (att ta emot ifrån en annan server är dock inga problem).
Här är tex vad Telia skriver om saken.

Så byt utgående server ifrån smtp.hotmail.com till den smtp som anges av din internetleverantör istället så borde det fungera igen

(ISP=internet service provider= internetleverantör)

1
Bevaka tråden