Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blir alltid fel med Toast

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-30 18:11

Av någon anledning, så misslyckas alltid bränningen av CD- eller DVD-skivor, när jag använder Toast. Efter att bränningen har kommit till kanske 2 %, så står det något om ett fel och sen när man trycker OK så kommer strax en till ruta där det står The Disc Failed To Be Written. Skivan är sen förstörd.

Precis ALLTID händer det så när jag försöker använda Toast.

Men om jag bränner i Finder, iTunes eller iDVD, så funkar det alltid.

Vet någon vad problemet är och hur man kan lösa det?

Och vet någon kanske också hur man ska kunna bränna en VIDEO_TS-mapp på en DVD så att det blir en riktig Video-DVD, om man inte kan använda Toast?

  • Medlem
  • 2004-11-30 18:39

Kolla det här programmet, kanske kan hjälpa dej.
Har inte testat själv eftersom jag inte har några problem med toast.

/Daniel

http://www.macupdate.com/info.php/id/11677

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-30 18:56

Jag har också haft problem med toast,, framförallt när jag bränner DVD,, då kan jag inte ens jobba med datorn, utan den måste helt enkelt stå helt orörd,, för annars blir det fet error..

Dragon Burn!

http://www.ntius.com/default.asp?p=dragonburn/dburn4_main

ett bra alternativ till Toast, tycker jag!

Mvh

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-07 19:47
Ursprungligen av Lordlondon:

Dragon Burn!

http://www.ntius.com/default.asp?p=dragonburn/dburn4_main

ett bra alternativ till Toast, tycker jag!

Mvh

Jo, men inte gratis ...

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-12-09 22:22
Ursprungligen av Rajje:

Av någon anledning, så misslyckas alltid bränningen av CD- eller DVD-skivor, när jag använder Toast. Efter att bränningen har kommit till kanske 2 %, så står det något om ett fel och sen när man trycker OK så kommer strax en till ruta där det står The Disc Failed To Be Written. Skivan är sen förstörd.

Vad är det för version på Toast?

Toast 5.2.x
Update Toast 5.2.1 Titanium or later to 5.2.3 (compatible with Mac OS 9.1 and higher, including Mac OS X v10.3 )

November 19, 2003 <---------------------
Toast 5.2.3 Titanium enables the Buffer Underrun Prevention option for combination DVD+R/RW and DVD-R/RW recorders when using -R/RW media. Buffer Underrun Prevention is not an option when using +R/RW media, since the recorder uses the built-in error prevention that is part of the +R/RW specification.

*Optional: This updater is intended to address buffer underrun prevention problems with certain DVD recorders and is not cumulative with the Toast 5.2.1 updater. Roxio recommends that Toast 5.2.1 be applied prior to this update.

Toast 6 Titanium v6.0.7

Includes all of the changes from previous updates, and:
New and Improved In Version 6.0.7:
Double-Layer (DL) support for data, audio, video and copy formats.
Data - Create 8 GB data DVDs
Audio - Create DVD Music Albums with over 72 hours of music (requires Toast with Jam 6)
Video - Create DVDs with over 3 hours of video (4 hours when using Dolby Digital sound - requires Toast with Jam 6). Create DVDs from pre-existing VIDEO_TS folders without re-compressing to fit on single layer DVD.
Copy - Copy unencrypted DVDs and disc images without re-compressing to fit on single layer DVD.

These features require a double-layer capable DVD recorder and double-layer media.

Setting the layer break is performed automatically for Toast authored DVDs. Any previously authored VIDEO_TS content will be scanned for a suitable non-seamless cell boundary that results in the most equal distribution of data across layers.

The disc capacity gauge near the red Record button now offers a third toggle option of DVD DL, which calibrates the gauge for the increased capacity of double-layer media.

The disc capacity gauge near the red Record button now offers a third toggle option of DVD DL, which calibrates the gauge for the increased capacity of double-layer media.

....

Improved in Version 6.0.3: <---------------------

Buffer Underrun Prevention option available for combination DVD+R/RW and -R/RW recorders.

Video disc format accepts more previously encoded content without attempting or requiring re-encoding. Status message may still say "Encoding" while Toast verifies that the file is valid.

Support for recording application bundles and installer packages.
Support for mounting and copying additional 3rd party image formats.
Support for copying complex BIN/CUE formats.
Selecting different recorders or mounted images for CD/DVD copy source.
Recorders connected to USB 2.0 ports now display full USB 2.0 speeds in Recorder setup. Mac OS 10.2.8 or higher is required for USB 2.0 support.
More accurate disc space required calculations.
More accurate progress and time remaining calculations.
General performance, stability and launch improvements.
Miscellaneous cosmetic interface issues for full Panther support.

Senast redigerat 2004-12-09 22:37
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-10 00:30

Jo, jag såg faktiskt Buffer Underrun Prevention-knappen nu och det funkade!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-15 09:39

Men nu är det ännu ett problem ...

Jag lyckas inte bränna flera sessioner med Toast. Jag har en CD, som jag för ett tag sen brände med alternativet "Write Session". Nu när jag försöker bränna en till sak med samma alternativ, så börjar den jobba och man ser att den bränner, men när den är klar, så kommer den aldrig upp på skrivbordet. Jag har bränt samma sak om och om igen massor med gånger, men den verkar lixom inte fastna.

vilken brännare och version av toast ?

1
Bevaka tråden