Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Väska till min ibook 12"

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som kan rekomendera en snygg och praktisk väska till ibooken 12"?

En Crumpler-väska (australiskt märke med jättehög kvalité) kanske kan vara något...

http://99mac.se/forum/showthread.php?p=421288#post421288

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-06 04:01

Jag är väldigt förtjust i Timbuks väskor som du kan hitta här: http://www.timbuk2.com/tb2/catalog/categories.t2?categoryId=2

Passar mycket bra till en iBook och den finns i många snygga färger.

Acme made har också riktigt grymma väskor som du kan hitta här: http://www.acmemade.com/

Om du bara vill ha en sleeve kan jag också rekommendera Tucano second skin. Skyddar utmärkt mot mindre stötar och repor. Fördelen med en sleeve är att du kan använda en väska du redan har. Min PB i en Tucano bor alldeles utmärkt i en Fred Perry-väska.

det blev en röd tucano skinn

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-06 04:33
Ursprungligen av blodsugare:

det blev en röd tucano skinn

Du lär inte ångra dig. Tucano second skin är riktigt sweet...

Det bästa med den är att man slipper släpa med sig en vanlig datorväska som det skriker "här finns det en värdefull dator" när man är ute på stan.

  • Medlem
  • 2004-12-06 22:34

Själv har jag skaffat mig en Axio Fuse. As läcker väska som kommer att skydda min lilla älskling när TNT får henne levererad. Tycker inte att den ser ut som en datorväska utan mer som en skön street väska som tål lite tuffare tag!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-07 19:43
Ursprungligen av Kristian B:

En Crumpler-väska (australiskt märke med jättehög kvalité) kanske kan vara något...

http://99mac.se/forum/showthread.php?p=421288#post421288

Jag hade supergärna köpt din väska om det hade varit den mindre modellen (weebee). Ska köpa en sån i just den färgen efter nyår tänkte jag.

Tucano second skin har ingen handtag eller har jag missat det. Är det mening man ska bära den som en vanlig bok. Jättenkelt för en att plocka den från dina händer men läcker är den.

Jag väntar fortfarande på min IBOOK som ska komma denna vecka och också ute efter en väska. Kan du berätta lite om Tucano när du får den. Vill höra lite från en Switcher som jag

Tack i förväg

Jag köpte ett svart Tucano Second Skin igår. Riktigt riktigt nice är det.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-07 18:53

Jag gillar verkligen min Eastpak som har varit på min rygg i flera år, så jag har verkligen svårt att hitta någon datorväska som passar.

Bör man satsa på sådana där "sleevez" (Eller vad den nu kallas) och bara stoppa i den i sin vanliga väska?

Edit: den där Tucano Second skin verkar vara det jag menar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-07 22:36
Ursprungligen av BosnianX:

Tucano second skin har ingen handtag eller har jag missat det. Är det mening man ska bära den som en vanlig bok. Jättenkelt för en att plocka den från dina händer men läcker är den.

Poängen med second skin är att det ska skydda mot repor och lätta stötar när du har datorn i en annan väska. Ur det hänseendet fyller det sin funktion gott och väl (ja, jag har ett).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-07 19:21

PowerSleevz är en helvetes produkt. Ful, krångligt att ta ur och sätta
i datorn och skyddar inte datorn lika bra som ett second skin.
Så ett second skin borde passa bra till din eastpack.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-07 20:40
Ursprungligen av jawa:

PowerSleevz är en helvetes produkt. Ful, krångligt att ta ur och sätta
i datorn och skyddar inte datorn lika bra som ett second skin.
Så ett second skin borde passa bra till din eastpack.

Okay, läste att second skin inte heller skyddade så bra :<

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-07 20:51

Den skyddar bättre än PowerSleevz. Ska du har mer skydd än så
blir det väl något hårt fodral och dom har jag ingen erfarenhet av
så där kan jag inte tippsa dig om något.

1
Bevaka tråden