Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätadapter till iBook

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla kunniga och rutinerade människor!

Jag har problem med min nätadapter (rund med möjlighet att rulla in sladden) till min iBook. Sladden som ansluts till datorn har helt enkelt gått av just intill adaptern, i spåret där sladden rullas in. Är det någon som har försökt ta isär en sådan adapter och kan ge mig lite tips? Är det bara att ta till släggan eller kan jag få upp den på ett mer sofistikerat sätt?

Tacksam för svar.

/Olof

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-27 18:26

Hej och grattis till ditt första inlägg!

Jag fick samma problem med min. Den gick inte av, men började glappa mer och mer precis vid anslutningen till adaptern. Klarar tydligen inte påfrestningen av den hoprullade sladden i längden.

Jag konstaterade snabbt att det inte fanns någon skruv att skruva upp den med, så jag köpte en ny för närmare tusenlappen har jag för mig. Surt!

Hoppas du kommer undan billigare...

Nu har jag lyckats med ungefär samma sak. Har slitit av kabeln i båda ändar...

Någon som vet var man kan hitta en ny alt begagnad 45W adapter till en gammal ibook idag?

Har kollat hos Apple, men de listar bara 65W. Detsamma gäller Macoteket. Bor inte heller i Stockholm och LAN-Master verkar inte gilla postorder (men får jag inget bättre tips kollar jag med dem i alla fall).

Finns det rentav någon sorts universalhistoria som kan funka? Jag måste ju inte nödvändigtvis använda en Apple-sladd (eller det kanske jag måste om det inte finns annat än original då).

  • Oregistrerad
  • 2003-10-22 13:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av Patrik Hamberg
Någon som vet var man kan hitta en ny alt begagnad 45W adapter till en gammal ibook idag?

Går det inte bra med en 65W då ? Det är ju späning (volt) och ström (ampere) som spelar roll. En 65W'are klarar ju lite mer en en 45W'are.. eller har jag helt fel ?

/D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-07 08:36

Macoteket har numera MacAlly AC Adapter för PowerBook G4 + iBook (vita). 400 plus moms. Funkar helt som en orginal för halva priset.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-12-07 10:59

Skulle gissa att grabbarna i tråden (som är mer än ett år gammal) redan har löst problemet med sina adapters....

Skulle det inte va läge att låsa alla trådar där det inte hänt nåt på över ett år så folk slipper begå misstaget att svara på megagamla trådar? Det blir ju bara "plåttrigt" med massa olika öppna trådar som borde varit "döa" för länge sen...

Där hade du fel Köpte en precis!

1
Bevaka tråden