Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem vid uppvaknande från viloläge.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eksjö
  • 2004-12-07 08:18

Har en 12" iBook, 800MHz G4, 128MB+128MB (bytt mot en 512MB). Den vill inte alltid vakna ur viloläget, tänder aldrig skärmen fast vilolägeslamapan slocknar. Har kollat och det händer vid olika batterinivåer. Finner det mycket märkligt att en 10 månader gammal iBook ska behöva krångla på ett sådant sätt. Någon som vet vad jag ska göra? Känns ju dumt att skicka den till Apple för det händer ju bara ibland och då får jag väl bara vänta och så gör dem ingenting.

  • Medlem
  • Eksjö
  • 2004-12-07 10:00

Läste lite i tråden där folk pratade om att färgprofilen inte blev rätt efter viloläge. Ska nog prova att resetta PMU eftersom mitt problem fanns med bland exemplen i apples tekniska dokument.

  • Medlem
  • Eksjö
  • 2004-12-10 09:01

Reset av PMU hjälpte inte

Det hjälpte inte att återställa PMUn / NVRAM på min iBook. Den vill fortfarande inte alltid vakna ur viloläget. Vad ska man ta sig till? Det är ju ganska störande att behöva starta om datorn var femte gång man vill ur viloläget! Är det någon idé att skicka tillbaka den till Apple?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-10 09:05

Mitt enda förslag är att du går till "Disscusions" på apples sidor. Har läst en del om vila-problem där.
Själv upptäckte jag en bug med bakgrunder som ändrades varje 15min + vila + lösenord när datorn vaknar. Den har dock fixats iom 10.3.6 som tur är.

mvh
b0bben

Jag har fått problem med att min Powerbook 17" låst sig efter att ha gått i vila. Det har nu hänt 3 ggr, alla efter senaste uppgraderingsomgången (10.3.6). Datorn verkar i övrigt att "leva", t ex om jag stoppar en USB-mus i den, så lyser den. Men skärmen förblir SVART. Enda lösningen verkar vara omstart.
I systemloggen efter omstart hittar jag följande på första raderna:
===== Display starts at offset 146904 within file of length 277976. ====
===== Use File->Reload (Cmd-R) to display more. ====
Idéer?

1
Bevaka tråden