Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac-vänligt, bra och billigt webbhotel?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-06 02:55

Hej hej folks,
jag är på jakt efter ett bra, billigt och macvänligt webbhotel. Är lite för trött på min nuvarande ISP som säger att "Apples grejer fungerar dåligt med internet" när jag frågar om han kan hjälpa mej streama en QT-film från en av mina hemsidor... Suck. Nåväl, förslag mottages tacksamt...

/Jollygods

Jag använder http://www.serverlogistics.com/ och har inga problem med dem. Det hjälper förstås att de är allt XServers

<CMH/>

Well, streamingserver är lite annorlunda än ett vanligt webbhotell. Och brukar kosta rätt så mycket, då det oftast handlar om MYCKET bandbredd.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-12-06 13:34
Ursprungligen av Christopher Anderton:

Well, streamingserver är lite annorlunda än ett vanligt webbhotell. Och brukar kosta rätt så mycket, då det oftast handlar om MYCKET bandbredd.

Om jag inte missminner mig så har DreamHost sådana i sina paket, som förövrigt är skitbilliga (men servrarna finns inte i Sverige).

Ursprungligen av tjogin:

Om jag inte missminner mig så har DreamHost sådana i sina paket, som förövrigt är skitbilliga (men servrarna finns inte i Sverige).

Jo dom såg ju löjligt billiga ut.. Frågan hur bra lösning det är? Inkludera 120 GB trafik på det absolut billigaste kontot (9.x $ månaden) låter ju lite för bra för att vara sant...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-12-06 22:18
Ursprungligen av Christopher Anderton:

Jo dom såg ju löjligt billiga ut.. Frågan hur bra lösning det är? Inkludera 120 GB trafik på det absolut billigaste kontot (9.x $ månaden) låter ju lite för bra för att vara sant...

Jag hade hosting hos dem ett tag. De var jättebra, svarade på supportfrågor inom 24h. Enda skälet att jag bytte var att jag ville ha min webbsida på en server i Sverige (snabbare responstid). Nu är jag hos Aleborg.se, som har ännu bättre support, snabbare respons från servern (den är i Sverige), dock inte i närheten lika generösa paket. Men jag behöver inte mer än vad jag får hos Aleborg så jag stannar där.

Ursprungligen av tjogin:

Jag hade hosting hos dem ett tag. De var jättebra, svarade på supportfrågor inom 24h. Enda skälet att jag bytte var att jag ville ha min webbsida på en server i Sverige (snabbare responstid). Nu är jag hos Aleborg.se, som har ännu bättre support, snabbare respons från servern (den är i Sverige), dock inte i närheten lika generösa paket. Men jag behöver inte mer än vad jag får hos Aleborg så jag stannar där.

Ja, den försämrade responstiden är en nackdel med att ha sidorna "på andra sidan", fördelen är helt andra möjligheter till trafikmängd och utrymme. Ska man lägga ut ett privat fotoalbum är det rätt bra att kunna välja ett USA-baserat webbhotell eftersom man får så mycket utrymme. Men när jag placerar kunder till mig på webbhotell så brukar det bli Aleborg, de blir som sagt klart snabbare respons och supporten är superb.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-06 22:45

B-one har funkat felfritt för mig i ett par år nu. Billigt som fasen. Bostream fungerar också. Fast det är klart at du får betala mer om du vill labba med strömmande video.

Citat:

"Apples grejer fungerar dåligt med internet"

*osäkrar min Luger och siktar på PC-idioten*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-07 00:36

Måste hålla med Adrian om Aleborg. Fick tipset av Adrian för ett tag sedan och det har varit mycket lite strul med dem. Lite knas med mail i början men sedan har det gått som en klocka för min kund.

1
Bevaka tråden