Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa skärm från USA?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-03 14:56

Kan man köpa LCd skärm från USA?

Jag satt igår natt och hitta en site som skickade till bla sverige.
Iom att jag vill köpa 2st 19" eller större LCD skärmar så sparade jag upp till nästan 8000:-! jämfört med att köpa från sveriges billigaste ställen (www.pricerunner.se).

Problemet var att jag råkade trycka bort sidan och hittade den inte igen

Är det nån som vet vart eller om man kan KAN beställa skärmar från USA, med tanke på den otroligt låga dollarn 6,67 idag (!) så finns det nog Många här som skulle spara tusentals kronor!!

Jo det är sant. Kolla bara upp hur det funkar med garanti och sånt. Det läggs även på moms när varan kommer in i sverige, så räkna med 25% till..

  • Oregistrerad
  • 2004-12-06 21:29
Ursprungligen av Gunslinger:

Jo det är sant. Kolla bara upp hur det funkar med garanti och sånt. Det läggs även på moms när varan kommer in i sverige, så räkna med 25% till..

Jäklar!! Menar du, mer moms... hmm.. är detta även om du köper via tex ebay?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-06 21:40
Ursprungligen av Angelo:

Jäklar!! Menar du, mer moms... hmm.. är detta även om du köper via tex ebay?

Inte om du ber dem skriva "gift" så gör jag, då slipper du skatten...

Man behöver inte skriva något. Sålänge det inte står att varan kostar pengar på fraktsedeln. Då blir det 25% på 0kr...

  • Oregistrerad
  • 2004-12-07 01:48
Ursprungligen av Elias:

Inte om du ber dem skriva "gift" så gör jag, då slipper du skatten...

Angående gift så får varans värde inte överstiga 500:-

  • Oregistrerad
  • 2004-12-06 23:10

+ tull...

Tull läggs inte på alla varor. Är dock inte säker på skärmar, men kolla på tullverket.se

  • Oregistrerad
  • 2004-12-07 01:43
Ursprungligen av Gunslinger:

Tull läggs inte på alla varor. Är dock inte säker på skärmar, men kolla på tullverket.se

tack grabbar, eventuellt vackra kvinnor för era tips... ska genast kolla detta hos tullgrisen.se

Kollade också upp det där idag om att köpa en skärm i USA.. Det är ju bara problemet att få in det här utan att behöva betala skatt och ev Tull. Har en kompis som är där nu,, Vore ju fint. Priset för en 20" Cinema 9024 kr med dagens kurs istället för som här, 14495 kr. Om då en som är Amerikan, tar med en skärm.. Får han också tulla för den? Om han så använder den ett tag i USA, då är den ju inte helt splitter ny.

1
Bevaka tråden