Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Myst IV Revelation

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-29 23:19

Nån som får demot att fungera? När jag dubbelklickar så hinner ikonen bara komma halvvägs upp i dockan innan den automatiskt avslutas igen.

När ska detta spel släppas?

Ursprungligen av Jonas Mellander:

När ska detta spel släppas?

Ser ut som att Ubi Soft har satt september som release.

  • Medlem
  • 2004-08-30 00:20

En länk till demospelet skulle inte skada ... :rolleyes:

Kolla denna nyhet på MacGamers.se för info och nerladdning

Ursprungligen av Anders Båth:

Nån som får demot att fungera? När jag dubbelklickar så hinner ikonen bara komma halvvägs upp i dockan innan den automatiskt avslutas igen.

Samma här Trodde det var något fel på min nerladdning, men det kanske det inte är. När laddade du ner det? Jag gjorde det nog två-tre dagar efter det släpptes. Tänkte om de kanske släppt en uppdaterad version...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 08:11

Jag hämtade det för några dagar sedan, så nån ny version vet jag inte om det kommit..

  • Medlem
  • 2004-09-01 19:38

För mig funkar det perfa... Eller ja, eftersom alla videoinställningar är satta på det lägsta, och inte går att komma åt i demot, så är det inte mycket snyggare än Riven. Men den fick däremot att försöka mig på Myst III istället. Fastnat där nu thou... Jävla kluriga spel!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-02 00:16
Ursprungligen av brn:

För mig funkar det perfa... Eller ja, eftersom alla videoinställningar är satta på det lägsta, och inte går att komma åt i demot, så är det inte mycket snyggare än Riven. Men den fick däremot att försöka mig på Myst III istället. Fastnat där nu thou... Jävla kluriga spel!

jag tyckte Myst 3 var det överlägset lättaste dittills. Tacka vet jag Riven, där får man tänka till ordentligt Ska ta o testa demot på revelation nu...

  • Oregistrerad
  • 2004-09-06 17:55

Det finns nåra buggar i demot vad gäller grafikkort. Demot verkar ENBART funka med Gforce kort och inte med Radion. Inte heller på laptops verkar dom kunna garantera att grafikkortet är kompatibelt. Oavsätt märke.

Det är också ett fel i själva zip filen vilket gör att den "automatiska" upp packningen av safari inte gör jobbet korrekt. Om ni inte får spelet att funka så testa att packa upp med Stuffit expander en gång till.. och lägg sedan spelet i Program mappen. Då skall det funka om ni har ett Gforce.

Om någon lyckas få igång spelet på en Powerbook med radeon så är jag intreserad av hur ni gjorde!!

Jag har svårt att förstå hur man kan få för sig att släppa ett så pass problemfyllt demo då det knappast lär ge bra köpsignaler

  • Oregistrerad
  • 2004-09-06 18:02

ja, det e lite skumt.. och trist! jag vill ju spela..

Får det bara att fungera på PC:n...

Har installerat demon på min Mac (Mac OS X 10.3.5). Inga problem. Spelet fungerar utmärkt!

  • Medlem
  • 2004-09-21 23:43

Jo helt problemfritt var det inte men efter tips från Philip om enskild uppackning med "Stuffit" gick allting bra.
Det man behöver göra är att öppna ett finder fönster och bläddra fram sig till den nedladdade Myst-filen. Där kommer man att se att filen uppträder som ett bibliotek och att i den finns ytterligare en zip-fil. Den zip-filen jag har hittat där har jag packat upp med Stuffit och sedan lagt den i mappen Applikations.
Allting funkar perfa' nu.

Och JA, det funkar med ATI Radeon kortet också.

/Z

  • Medlem
  • 2004-09-22 09:21

Hej

(Första inlägg i denna forum)
Detta kanske hjälper: En annan grej att tänka på är att inte installera demon på en annan partition än systemets.
Fråga mig inte varför...

Nu är det bara några dagar kvar...

Ciao

Senast redigerat 2004-09-22 12:13

På deras hemsida står följande:
-----------------.
In order for Myst 4 Revelation to run properly, your MAC must meet or exceed these minimum requirements:

Supported OS: OSX 10.2, 10.3 (only)
Processor: G4 700 MHz or better (G5 recommended)
RAM: 128 MB RAM
Video Card: 32 MB video card (64 MB recommended)(see supported list*)
Sound Card: Standard
QuickTime: Version 5 or higher
DVD: 4x DVD or faster
Hard Drive Space: 3.5 GB free

*Supported video cards at time of release

* ATI Radeon 7500 to 9600 or better
* NVIDIA GeForce 2/4/FX families

Laptop models of these cards not fully supported. These chipsets are the only ones that will run this game.
---------------

Stämmer detta? Kan jag alltså inte spela spelet på min Powerbook G4 15" Alu 1GHz? Något stor besvikelse i så fall....

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-12-06 21:50

Jag vet bara att spelet är väldigt krävande. Jag kör högsta på allt i 800x600 på min 1,6PMG5 med 9600 och det hackar ibland.

Vad tycker ni andra om spelet då? Jag är grymt imponerad!!!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-06 21:58

jo, det e bra.. men sjukligt svårt.. tog mig typ 4 rimmar att lösa det där med böckerna i början.. sen fastna jag.. lite trist.. jag e inte tillräckligt smart 3an klarade jag helt utan hjälp.. men det va ju lite för lätt... men detta verkar lite för svårt..

  • Medlem
  • 2004-12-06 22:39

Jag har köpt spelet för nån vecka sedan och har bara testat det översiktligt (väntar med att spela till jul ).
Det lilla jag har testat på min 15" PowerBook 1,5 GHz med 128MB videokort funkar det rätt bra.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-12-07 06:16

Det går t o m att spela på min PM G4 Sawtooth 450 MHz med Geforce 4MX.

OK, låter ju som att det kan vara värt en chansning då. Men man kanske ska optimera systemet för spelande....

Tack för input!

Ursprungligen av Jonas Mellander:

OK, låter ju som att det kan vara värt en chansning då. Men man kanske ska optimera systemet för spelande....

Tack för input!

En rekommendation från min sida är att testa ati:s drivisar om man har en sådan krets. För man får med en liten nätt applikation som gör att man kan ställa in graffe kortet för bästa prestanda. Hjälpte min dator i ut2004 rejält i alla fall. Iofs flöt det bra från början också men goda marginaler är alltid tryggt att ha.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-04-05 02:37

Nu vill inte MYST IV vara med längre. Jag har testat på två olika PM G4:or.
Jag kommer inte längre än till Atrus lilla missöde i början.
Jag har lagt in patchen till 1.0.3 och har Mac OS X 10.3.8.

Kan det vara något med senaste Quicktime som ställer till det?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-04-05 08:45

Någon mer än jag som har problem med MYST IV?
Och kanske t o m har en lösning?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-04-05 09:37

Jag hade problem med full versionen på min ibook
men det räckte med att jag patcha upp den med
officiella patchen från ubi soft så löste det sig, flyter
på bra.. kul som fan ;D *troget myst fan*

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-04-05 10:11
Ursprungligen av mbd:

Jag hade problem med full versionen på min ibook
men det räckte med att jag patcha upp den med
officiella patchen från ubi soft så löste det sig, flyter
på bra.. kul som fan ;D *troget myst fan*

Jag har lagt in den officiella patchen 1.03.
Det hjälpte inte.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-04-05 19:42

Marcus, menar du att spelet helt plötsligt har slutat att fungera på två olika datorer? Låter väldigt mystiskt isf.

Upptäckte att det står följande:
*Supported video cards at time of release
ATI® Radeon 7500 to 9600 or better
NVIDIA® GeForce 2/4/FX families
Laptop models of these cards not fully supported. These chipsets are the only ones that will run this game.

Min PowerBook har ju Radeon 9600 Mobility, så det är ju en vild chansning. Men det får jag väl ta. Annars får man väl våldgästa någon annan för att spela...

Ursprungligen av Jonas Mellander:

Upptäckte att det står följande:
*Supported video cards at time of release
ATI® Radeon 7500 to 9600 or better
NVIDIA® GeForce 2/4/FX families
Laptop models of these cards not fully supported. These chipsets are the only ones that will run this game.

Min PowerBook har ju Radeon 9600 Mobility, så det är ju en vild chansning. Men det får jag väl ta. Annars får man väl våldgästa någon annan för att spela...

Jag har spelat igenom hela spelet på min PowerBook 12" 1 GHz med 32 MB GeForce FX Go5200-kort. Det fungerade bra, frånsett att fläkten går på max efter ett tag (vilket den gör i nästan alla spel för mig).

/Erik

1
Bevaka tråden