Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Peka & klicka äventyr á la Monkey Island

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2004-12-06 20:01

Vilka äventyrsspel till Mac är värda att titta närmare på? Det ska vara peka och klicka stilen, som Monkey Island 3 (gillar inte 3d stilen i fyran). Det får gärna vara lite komiskt också. Finns/fanns mängder av bra på PC. Vad finns på Mac?

-- Patrik

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2004-12-06 20:21
Ursprungligen av Poopster:

Vilka äventyrsspel till Mac är värda att titta närmare på? Det ska vara peka och klicka stilen, som Monkey Island 3 (gillar inte 3d stilen i fyran). Det får gärna vara lite komiskt också. Finns/fanns mängder av bra på PC. Vad finns på Mac?

-- Patrik

Simon The Sorcerer 2, Lucas Arts titlarna.
Tyvärr är den klassiska peka klicka spelen på väg att dö helt.

Broken Sword rekomenderar jag om du kan få tag på spelet. Slutade säljas för länge sen.

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2004-12-07 00:37

Gillar man Broken Sword så bör man ocskå testa tvåan. Visserligen släpptes Broken Sword 2 aldrig till Mac, men med ScummVM kan man köpa PC-versionen och spela den på sin Mac.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-12-07 00:53

I peka-och-klicka-serien har ju precis underbara Myst IV kommit. Fantastiskt välgjort, och ganska krävande. Se annan tråd om detta.

Jo, det är tråkigt att eran av dessa spel är på väg att gå i graven.

Mina totala favoriter på tiden det begav sig var "The Dig" och "Indiana Jones, fate of Atlantis".
Andra gamla peka och klicka var "Legend of Kyrandia", någon del ur serien "Quest for glory", Kings quest (som jag aldrig spelade själv), "Sam and Max hit the road" (mkt roligt), "Day of the tentacle", "Gabriel Knight" (tillhör också en av de bästa) med fler.

Ursprungligen av Jonas Sagard:

Jo, det är tråkigt att eran av dessa spel är på väg att gå i graven.

Mina totala favoriter på tiden det begav sig var "The Dig" och "Indiana Jones, fate of Atlantis".
Andra gamla peka och klicka var "Legend of Kyrandia", någon del ur serien "Quest for glory", Kings quest (som jag aldrig spelade själv), "Sam and Max hit the road" (mkt roligt), "Day of the tentacle", "Gabriel Knight" (tillhör också en av de bästa) med fler.

Ojojoj vilka gamla minnen ! Indiana Jones, fate of Atlantis, jag har kommit till slutet men klarat aldrig det. satt på en 486 sx 24 Mhz, undrar om man kan få tag på Indiana Jones, fate of Atlantis igen någon som har?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-02 17:11

Indiana Jones var riktigt kul... Precis som Sam&Max och The day of Tentacle.... Det finns inte längre så många peka klicka spel kvar men CSI: Crime Scene Investigation finns ju,...

1
Bevaka tråden