Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kolla bakgrunden!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-06 14:56

http://www.spiegel.de/

Der Speigel är en av Tysklands största tidningar.

Vilken kupp!

Ursprungligen av Mondo:

http://www.spiegel.de/

Der Speigel är en av Tysklands största tidningar.

Vilken kupp!

Ballt..

Så ska det se ut!
Mer sånt i Sverige också!

Som när H&M köpte hela aftonbladet.se och placerade sidan i en iframe?

Det finns en tradition som säger att annonser och redaktionellt material ska skiljas åt tydligt. De flesta dagstidningar lägger ett tydligt streck mellan annons och text, om annonsen inte tydligt skiljer sig från tidningens övriga form ändå. Och så "Hela denna bilaga är en annons från Majas korv", ni vet.

Metro har börjat gå ifrån denna princip med sina cirkelformade annonser som går in i texten, omslagsannonser, annonser på förstasidan som fungerar som en puff för en stor annons i tidningen precis som tidningens egan puffar med mera.

Det handlar om redaktionell integritet. Annonser är köpt plats och artiklar är vad redaktionen står för. Spiegel, Aftonbladet och Metro låter annonsen innesluta det redaktionella materialet och hyr då ut sin integritet. Visst framstår ett HP-omslag med en metro-logga eller en Aftonbladet-site med HM-bakgrund mer som en reklamprodukt än en redaktionell produkt?

Varför brinner ni så för marknadföring av iPod och andra produkter från Apple? Jag avgudar min iPod och min Powerbook, men blir inte alls upprymd av att Apple marknadsför sig. Kan ni förklara?

Ursprungligen av leenus:

Varför brinner ni så för marknadföring av iPod och andra produkter från Apple? Jag avgudar min iPod och min Powerbook, men blir inte alls upprymd av att Apple marknadsför sig. Kan ni förklara?

Jag kan bara svara för mig själv iofs men jag tycker att iPod marknadsförs lite halvtaskigt. I alla fall i Sverige. Detta gäller inte bara iPod utan hela Apple i sig. Har mött folk som blivit chockade när dom ser att man har produkter som kommer från Apple. "VA?! finns dom fortfarande? Jag trodde dom dog ut nån gång på 80-talet?"

Om iPod skulle synas mer så skulle dom nog definitvt sälja mer. Dom är gjorda för att synas på reklampelare och imo så finns det få konkurrenter vars design tilltalar lika mycket som iPod.
Och det är väl nästan ett faktum att iPod orsakat massor med switchar?

Det kan nog vara en bra idé att marknadsföra iPoden på sidor som Der Speigel. Svenska motsvarigheter tycker jag däremot Apple ska akta sig för så dom inte hamnar bredvid "den där senaste nyheten om Paris Hilton eller Robinson-Arne och deras fyllefestande eller bortsprugna husdjur". I Sverige vill jag hellre se iPods på reklampelare, busshållsplatser eller noggrant utvalda månadstidningar.

Ursprungligen av bobbanbobbelito:

Jag kan bara svara för mig själv iofs men jag tycker att iPod marknadsförs lite halvtaskigt.
[...]
Om iPod skulle synas mer så skulle dom nog definitvt sälja mer. Dom är gjorda för att synas på reklampelare och imo så finns det få konkurrenter vars design tilltalar lika mycket som iPod.
Och det är väl nästan ett faktum att iPod orsakat massor med switchar?

Få företag har kunder som är evangelister. Handlar Sweclockers forum mycket om Intels marknadsföring? Apple måste vara lyckliga. Själv kan jag inte bry mig mindre om Apple som företag, även om många av deras produkter äger.

Macvärlden (eller -sekten) är bra fascinerande. Ingen kritik, jag är bara nyfiken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-06 19:37
Ursprungligen av leenus:

Som när H&M köpte hela aftonbladet.se och placerade sidan i en iframe?

Det finns en tradition som säger att annonser och redaktionellt material ska skiljas åt tydligt. De flesta dagstidningar lägger ett tydligt streck mellan annons och text, om annonsen inte tydligt skiljer sig från tidningens övriga form ändå. Och så "Hela denna bilaga är en annons från Majas korv", ni vet.

Metro har börjat gå ifrån denna princip med sina cirkelformade annonser som går in i texten, omslagsannonser, annonser på förstasidan som fungerar som en puff för en stor annons i tidningen precis som tidningens egan puffar med mera.

Det handlar om redaktionell integritet. Annonser är köpt plats och artiklar är vad redaktionen står för. Spiegel, Aftonbladet och Metro låter annonsen innesluta det redaktionella materialet och hyr då ut sin integritet. Visst framstår ett HP-omslag med en metro-logga eller en Aftonbladet-site med HM-bakgrund mer som en reklamprodukt än en redaktionell produkt?

Varför brinner ni så för marknadföring av iPod och andra produkter från Apple? Jag avgudar min iPod och min Powerbook, men blir inte alls upprymd av att Apple marknadsför sig. Kan ni förklara?

Bah. Aftonbladet, Expressen, IDG och Metro säljer sig till vilka som helst redan i dag. Oberoende journalistik tillhör historien nu.

Angående Apples marknadsföring tycker jag att det är fantastiskt kul att iPod säljer så enormt bra. Men Apple bör akta sig så att man inte hamnar för långt bort från sin huvudnäring: datorer. Annars kan det gå som med Commodore och Atari.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-06 20:02

...eller som det gick för tidningen High Score.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-12-06 20:11
Ursprungligen av Mondo:

http://www.spiegel.de/

Der Speigel är en av Tysklands största tidningar.

Vilken kupp!

Cooooolt....

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-12-06 20:58

Här e en till,inte lika stor kanske,men ändå.
http://www.f1racing.net

1
Bevaka tråden