Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LG U8138 och Mac?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla!

Har länge avvaktat rätt tillfälla att hoppa på 3-tåget. Som Mac-användare har jag saknat BlueTooth hos modellerna (ex: LG8110, LG 8210) och när väl 3 började sälja SE Z1010 kändes den... nästa gammal. Nu finns V800 med bara för Vodafone vilket blir för dyrt för mig som student där alla kursare kör 3, eller står inför byte.

Men nu finns nya och billiga LG U8138 som verkar riktigt intressant tack vare BlooTooth.
Min fråga: fungerar modellen med Mac:en? Jag vill ha (via BlueTooth):

* Surfning
* iSync (adressboken)
* Salling Clicker

Vad tror ni - bra lur eller dålig lur?

Jag tror att den är bra, däremot lär det vara svårt att ta reda på hur den syncar och sånt - den är ju ganska färsk i 'stallet' hos tre. Finns ju inte ens specar där ännu...

Ganska sugen själv...

Ursprungligen av sugplopp:

Jag tror att den är bra, däremot lär det vara svårt att ta reda på hur den syncar och sånt - den är ju ganska färsk i 'stallet' hos tre. Finns ju inte ens specar där ännu...

Ganska sugen själv...

LG U8130, LG U8138 for 3 (and LG U8138 Orange)

Jo, den är läcker. Klar andra plats efter SonyEricsson's V800. Hoppas 3 får upp med spec:ar snart, men du såg väl att den har BlueTooth i alla fall?

Var inne på AirCall-City butiken i Uppsala idag. Dom hade inte fått in den än och visste inte när exakt den kom, men det ska ske "ganska så snart". Vidare sågade försäljaren 8138:an i jämförelse med K800 (utan att ha sett LG:n )

"SonyEricsson knäcker allt!"
"V800's 1,3 MPixel-kamera är bäst!" (dock har ju LG:n 1,2 MPixel vilket jag tror är helt OK). "
"SonyEricsson är alltid bäst på kameramobiler - Sony bygger ju kameror - alltså är SE bäst." (Är det inte att kategorisera lite hård bara för att SE var snabba (och kanske bäst då) tidigare med succén T610.

Jag vet inte, men hans argument övertygande inte mig att plikttroget välja den mycket dyrare SE-telefonen. Jag tror jag kommer att synda om LG:n fungera med Mac:en.

Ursprungligen av iJohannes:

LG U8130, LG U8138 for 3 (and LG U8138 Orange)

Jo, den är läcker. Klar andra plats efter SonyEricsson's V800. Hoppas 3 får upp med spec:ar snart, men du såg väl att den har BlueTooth i alla fall?

Var inne på AirCall-City butiken i Uppsala idag. Dom hade inte fått in den än och visste inte när exakt den kom, men det ska ske "ganska så snart". Vidare sågade försäljaren 8138:an i jämförelse med K800 (utan att ha sett LG:n )

"SonyEricsson knäcker allt!"
"V800's 1,3 MPixel-kamera är bäst!" (dock har ju LG:n 1,2 MPixel vilket jag tror är helt OK). "
"SonyEricsson är alltid bäst på kameramobiler - Sony bygger ju kameror - alltså är SE bäst." (Är det inte att kategorisera lite hård bara för att SE var snabba (och kanske bäst då) tidigare med succén T610.

Jag vet inte, men hans argument övertygande inte mig att plikttroget välja den mycket dyrare SE-telefonen. Jag tror jag kommer att synda om LG:n fungera med Mac:en.

inte omöjligt att de får fin provis från vodafone... får väl se vad som händer med priserna, läste någonstans att comviq drog ned priserna.

Ursprungligen av iJohannes:

[IMG]
"SonyEricsson knäcker allt!"
"V800's 1,3 MPixel-kamera är bäst!" (dock har ju LG:n 1,2 MPixel vilket jag tror är helt OK). "
"SonyEricsson är alltid bäst på kameramobiler - Sony bygger ju kameror - alltså är SE bäst." (Är det inte att kategorisera lite hård bara för att SE var snabba (och kanske bäst då) tidigare med succén T610.

Jag vet inte, men hans argument övertygande inte mig att plikttroget välja den mycket dyrare SE-telefonen. Jag tror jag kommer att synda om LG:n fungera med Mac:en.

LG 8138 har väl bara VGA kamera som de andra LG telefonerna? (LG 8110, 8120) Så där är Sony Ericsson V800 vassare, den har dessutom utbyggbart minne. Har 8138:an ens blåtand?

/Stefan

Edit, ändrade så att det blev ett påstående inte en fråga

Senast redigerat 2004-12-03 07:35
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

LG 8138 har väl bara VGA kamera som de andra LG telefonerna? (LG 8110, 8120) Så där är Sony Ericsson V800 vassare, den har dessutom utbyggbart minne. Har 8138:an blåtand?

/Stefan

LG 8138 har inte blåtand!

Jag har telefonen. Först i Malmö var jag sa han i butiken!

Ingen bluetooth, bara IR.

Och sen har den inte 1.2 megapixel kamera heller!

  • Medlem
  • 2004-12-07 11:54
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

LG 8138 har väl bara VGA kamera som de andra LG telefonerna? (LG 8110, 8120) Så där är Sony Ericsson V800 vassare, den har dessutom utbyggbart minne. Har 8138:an ens blåtand?

/Stefan

Edit, ändrade så att det blev ett påstående inte en fråga

Utbyggbart minne och utbyggbart... skitsur över att SE cripplar sina lurar. Du kan bara sätta in 128Mb, även om det finns kort med upp till 1Gb. Varför???

Kan jag bara sätta in 128Mb kan jag lika gärna skippa den funktionaliteten.

/hpe

Ursprungligen av hpe:

Utbyggbart minne och utbyggbart... skitsur över att SE cripplar sina lurar. Du kan bara sätta in 128Mb, även om det finns kort med upp till 1Gb. Varför???

Kan jag bara sätta in 128Mb kan jag lika gärna skippa den funktionaliteten.

/hpe

Det är Vodafone som crypplar Sony Ericssons telefoner. Om jag inte minns helt fel så har SE lagt ut något på sin hemsida som man kan ladda hem som tar bort en del av Vodafones spärrar...

Ursprungligen av hpe:

Utbyggbart minne och utbyggbart... skitsur över att SE cripplar sina lurar. Du kan bara sätta in 128Mb, även om det finns kort med upp till 1Gb. Varför???

Kan jag bara sätta in 128Mb kan jag lika gärna skippa den funktionaliteten.

/hpe

Är det inet så att de Sony Ericsson telefoner som bara klarar av 128Mb är de som bara har stöd för Memorystick Duo och de finns i max 128Mb. Memorystick Duo Pro däremot finns upp till 1Gb och Sony Ericsson V800 och P910i klarar av dessa kort. Det finns alltid nyare kort och modeller som klarar mer, men inte alltid anledning att använda sig av en annan modell.

Visst kulle det vara underbart om alla använde samma standard för minneskort, men nu är det inte så...

/Stefan

Fan, vad stor bilden blev. Sorry. Hur kan jag ändra det?!

Fem minuter senare... Fixat!

Ingen som köpt modellen ännu?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-12-02 22:14

oavsett kickar så borde säljarna vara "oberoende" tycker jag, i vilket fall jag kikade idag på en 8138a och tja jag kan väl inte påstå att den imponerar det är en 8120/30 med en yttre färgdisplay inget annat tyvärr.
Jag hade gärna sett lite mer minne. Men väljer man mellan 8130 och 38an så är väl valet enkelt den yttre displayen lyfter mkt. Men att jämföra den mot en V800a är orättvist 38an spelar fortf bara i B-laget.

Detta vad konstigt... jag kunde läsa om hur modellen hade BlueTooth på tre´s hemsida. Men den informationen är bort nu.

Nåja, då blir det ingen 3mobil än på ett tag trots allt.

comviq knock-out tills vidare.

Undrar även om det där med 640x480 VGA kamera. Jag har försökt och försökt. Jag får bara kameran till att visa 160x120 när jag ska ta bilder.

I annars är telefonen bra. Lite lågt ljud i den bara trots att jag kör på full volym.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-12-15 23:13

Fick min nya U8138 igår och måste säga att jag hittils är riktigt nöjd. Hade en A835 tidigare och det är en jävla skillnad i storlek och för att inte säga batteritid.

Alla funktioner man behöver tycker jag. Förutom syncning med Mac och Bluetooth då.

LG 8138 och Mac mycket återstår.

LG 8138 är en bra mobil men mycket saknas. sync med Max OSX fungerar inte. Och det dröjer nog länge innan man kan Synca LG8138 med Entourage, ett program som jag tycker är vädligt bra.
LG8138 saknar även bluetooth.
Har någon en lösning på hur man kan synca LG8138 med Mac så bllir jag väldigt glad

Lars

1
Bevaka tråden