Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G5 i PowerBook inom kort?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-05 22:21

Är det någon som vet om G5 kommer till PowerBook inom kort? Är på gång att personalhyra en PB, men den ska inte levereras förrän i mars/april. Finns det en chans att en G5:a kan hamna i en sådan dator?
Och när släpps Tiger?

Ursprungligen av alfred jansson:

Är det någon som vet om G5 kommer till PowerBook inom kort? Är på gång att personalhyra en PB, men den ska inte levereras förrän i mars/april. Finns det en chans att en G5:a kan hamna i en sådan dator?
Och när släpps Tiger?

Skiter påven i skogen?

G5 kommer i PowerBook, men det dröjer är min gissning. En uppdatering av PowerBook är pågång enligt ryktena men ingen vet exakt vad som ska sitta i den. Vissa har börjat få PowerBook G5-tankar (och vissa lovade att det skulla komma redan i våras ), men jag fortsätter att vara lite skeptiskt. Kanske framåt sommaren tror jag.

När folk tror Tiger kommer är föremål för en hel tråd: När tror DU tiger kommer?

  • Medlem
  • 2004-12-06 11:59
Ursprungligen av Adrian B:

G5 kommer i PowerBook, men det dröjer är min gissning. En uppdatering av PowerBook är pågång enligt ryktena men ingen vet exakt vad som ska sitta i den. Vissa har börjat få PowerBook G5-tankar (och vissa lovade att det skulla komma redan i våras ), men jag fortsätter att vara lite skeptiskt. Kanske framåt sommaren tror jag.

När folk tror Tiger kommer är föremål för en hel tråd: När tror DU tiger kommer?

Enligt vilka rykten ? Jag tycker det verkar ovanligt tyst på ryktesfronten, vad har jag missat ? hade nästan bestämt mig för att slå till redan nu.

MVH

Ursprungligen av tby:

Enligt vilka rykten ? Jag tycker det verkar ovanligt tyst på ryktesfronten, vad har jag missat ? hade nästan bestämt mig för att slå till redan nu.

För det första har det gått längre tid än normalt (231 dagar jämfört med snittet på 171 dagar) sedan PowerBook uppdaterades senast (den 19 april i år), så bara av det skälet borde man ligga lågt om man inte absolut behöver en PowerBook precis nu. Apple håller ju traditionellt en cykel på 6 månader mellan uppdateringarna även om just PowerBook inte riktigt följt detta på sistone.

Utöver det så finns det rykten som t.ex. detta:
PowerBooks and eMacs are approaching the end of their life cycle, recent Apple inventory data has revealed. Stock of both product-lines remains high, while demand for the computers almost ceases to exist. Both products are likely to see refreshes in early 2005, sources said.

  • Medlem
  • 2004-12-06 13:08

OK tack, åter till samma beslutsångest som vanligt då...
för när sedan den nya väl kommer, så törs man ju inte köpa rev A för att de numera normala kvalitetsproblemen.

Ja och sen är det säkert 3 månaders leveransproblem också

  • Medlem
  • Borås
  • 2004-12-06 15:50

Håller med. Har funderat lite på att vänta iom min sketna PB15" som glipar snuskigt i skärmkanten, men ska man vänta ås lär man lugnt stöta på barnsjukdomar som man inte gillar, liksom det tar ett bra tag innan man har den nya i sin hand.

1
Bevaka tråden