Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inbjudan: 2/12 Apple History Night med 99mac

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-11-23 23:50
Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Jag är lite sugen på komma ner och hälsa på - vill träffa Abbe också! Länge sen nu grabben.

Låter toppen Grabben!! Hoppas allt är bra med dig! Skulle ha en liten reunion...

kul grej, jag kommer gärna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-24 17:05

Pizza till mig, ja tack.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-24 18:00

Smålänning som man är kanske man skulle slå till på en Margarita minus tomat och ost...

Nej, så snål är inte ens jag. Klart jag vill ha Pizza.

Uppdatering 2004-11-24

Det kanske var för bra för att vara sant?

Ryktet om vår pubkväll har spridit sig vidare än jag kunnat drömma om och det skapade en massa problem som står utanför min kontroll. Imorgon förmiddag får jag definitivt besked om vi överhuvudtaget är välkomna längre. Eftersom detta redan fått en massa konstiga konsekvenser som jag inte kunnat förutspå stänger vi diskussionen och håller våra tummar på att allt löser sig imorgon.

Uppdatering 2004-11 27
Vi är inte längre välkomna till lokalen på Sveavägen - tänkte förklara varför i en separat krönika. Blev lite sur och trött så jag orkar inte göra det nu.

Det finns goda förhoppning om att flytta evenemanget (samma tid) till Birger Jarlsgatan istället, får 100% före lunch på måndag.

Uppdatering - Vi har inte fått klart med någon lokal så det blir ingenting av detta.

Filmen är färdigklippt och finns på en DVD. Den finns ju kvar så vad gör vi nurå?

Ursprungligen av Björnström:

Uppdatering - Vi har inte fått klart med någon lokal så det blir ingenting av detta.

Filmen är färdigklippt och finns på en DVD. Den finns ju kvar så vad gör vi nurå?

Det sket sig med Zita? (antar att det var den lokalen på Birger?)

Tja, jag har somsagt tillgång till en ganska stor matsal med en liten "filmduk" samt ethernet och eluttag
Om jag återupplivar min gamla idé om en historisk mac/apple utställning så skulle ju filmen passa bra, men jag bor ej i Stockholm precis...

  • Oregistrerad
  • 2004-12-01 14:52

Vilken typ av lokal är det som behövs? Och hur mycket pengar rör det sig om?
Så ska jag försöka kolla lite bland de kontakter jag har...

Det finns massor av dartklubbar som har plats och gärna säljer lite pilsner.

http://www.stdf.org/

eller: REST. JOLO & CO

Västmannagatan 50

113 25. STOCKHOLM

Tel: 31 85 80

SÖDERBILJARDEN

Bondegatan 18

100 61 STOCKHOLM

Tel: 640 42 65

Discon och nattklubbar som inte får in folk förrän kl. 22.00 Måste finnas i innerstan.
Går väl att deala fram något vettigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-01 19:50

Lokaler finns väl alltid. Frågan är hur fint och centralt vi vill ses. Vi har en fritidslokal i vår bostadsrättsförening i Årsta som man kan låna gratis för icke kommersiellt ändamål.
http://www.staertesjoen.se/default.asp?cat=60 Bredband (100MBit/s finns i lokalen men inga projektorer.

Det borde finnas medlemmar med liknande tillgångar mer centralt.

Jag har också känningar på en liten teater i närheten av Odenplan. Men dom kan jag inte tänka mig lånar ut lokalen gratis. Fria Teatrar är ju inte världens tätaste. Fast superdyrt borde det ju inte heller vara. Fast dom har ingen fet lina.

Bar finns både i Årsta och på teatern.

Kan man inte få köpa DVDerna?

Jo det skulle var kul att äga dem. Såg att man kunde köpa DVD-skivorna på ebay men nu verkar dem inte finns kvar. Var har ni köpt DVD-skivorna?

Senast redigerat 2004-12-01 20:33

Dom är köpta på just Ebay har jag för mig (kan ha fel).

Synd att det inte gick att få tag på någon lokal. Jag hade verkligen sett fram emot att se filmerna. Vi får väl hoppas att det löser sig på något sätt. Tyvärr har jag inga egna förslag.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-03 18:50

Är filmklippen copyrightade? Om inte vore det intressant att konvertera dessa till mov,divx,xvid etc och dela med tex. BitTorrent. Så får alla ha sin lilla History Night i hemmasoffan i stället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-06 14:16

Vad är rimlig hyra för en lokal i centrala Stockholm? Eller om man så vill vad får det kosta? Hur många ska få plats? Vad krävs av lokalen? Teknik? Bar? (!) Antal platser?

Bevaka tråden