Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook 17" nu eller senare?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-04 19:58

[FONT="Verdana"]Har funderat ett tag på att skaffa en 17-tums Powerbook. Ryktet är att de rustar upp dem lite kraftfullare ju längre tiden går, stämmer detta? I så fall, ska jag köpa den i januari eller fram emot sommaren? Har för tillfället inte ett så extremt behov av en ny dator men jag är sugen bara för skojs skull, givetvis. Nåväl, ge mig all info o tips ni kan ge mig, en inom en snar framtid Macintosh-newbie. Led mig från mörkret till den ljusa sidan
Med vänlig Hälsning John[/FONT]

Datorerna uppgraderas ju lite då och då, om det är det du menar. Ju längre du väntar, desto kraftfullare dator får du, såklart. Frågan är bara hur länge man orkar vänta.

Det spekuleras ju om huruvida en G5-powerbook är på väg eller inte, men det är ingen som kan göra mer än gissa.
Fast troligtvis måste Apple snarast antingen höja processorkraften eller sänka priset, då iMacen, som konsumentmaskin (och även iBook) närmar sig PowerBookens posistion.

Snart är det alltså mer prisvärt att köpa en iBook än en PB, och det vill Apple inte.
Så antingen dual core G4, G5 eller lägre pris.

Om jag var du skulle jag i alla fall vänta till efter Mac world-mässan i Januari, då Powerbooks brukar uppgraderas.

ch0bbits: Vänta in januariuppdateringen (om nu ryktena stämmer) och efter det kan du bestämma dig. Troligtvis kommer inte G5 i PowerBook förrän senare, så om du gärna vill vänta på det kanske du måste vänta till sommaren.

marcushedenstrom: Det är redan mycket mera prisvärt att köpa i iBook 12" än en PowerBook 12" om man kan leva utan vissa finesser.

Ursprungligen av Adrian B:

marcushedenstrom: Det är redan mycket mera prisvärt att köpa i iBook 12" än en PowerBook 12" om man kan leva utan vissa finesser.

Ja, där ser man. Det går undan. :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2004-12-06 17:01

Tack för informationen! Synd bara att de ska vänta "så länge", januari vore guld men om det inte kommer innan sommaren blir man ju lite ledsen, det känns ju som att man köper en "gammal" dator då, inte helt fräscht, men men vill man ha en Powerbook så vill man, jag ser fram emot vad som kommer hända med den. Det kanske inte är så att den kommer bli "gammal" på ett tag men ändå, ni förstår säkert vad jag menar.

1
Bevaka tråden