Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var få billig .se-domän?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska slänga ut mitt företags hemsida på nätet och behöver skaffa ett domännamn (eller vad det nu heter). Jag vet att det finns en massa olika försäljare av .se-domäner men skiljer det något åt egentligen? Pris, service osv. Vad är det man betalar för och vilken leverantör är "bäst"?

Om jag förstått saken rätt så är domännamnet skiljt från vilket webbhotell man använder. Om så är fallet, vilket webbhotell skall jag välja. Vad finns det för begränsningar eller klausuler där? Eftersom mitt företag jobbar med media kommer jag förhoppningsvis ha en del nedladdningar och strömmande media från min hemsida. Hur dyrt är detta? Skulle jag kunna sätta upp en Apache-server på min gamla iMac och länka min .se-domän till den? Jag sitter ju på en 10MBits lina.

Tacksam för svar!

Loopia är billigast (?) på se-registrering, och 99kronor.com är (nog) billigast på hosting. Men Loopia hostar också till ett schysst pris. Du väljer själv om du vill ha hotellet på annat ställe än registreringen.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-01 14:21
Ursprungligen av sjovall:

Loopia är billigast (?) på se-registrering, och 99kronor.com är (nog) billigast på hosting. Men Loopia hostar också till ett schysst pris. Du väljer själv om du vill ha hotellet på annat ställe än registreringen.

Använder du loopia? någon annan som gör?
Är deras webhotell schysst?
Skall byta hotell för företaget jag jobbar på, just nu ligger vi på eastpoint och är minst sagt INTE nöjda med det företaget.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2004-12-05 10:53
Ursprungligen av kainen:

Använder du loopia? någon annan som gör?
Är deras webhotell schysst?
Skall byta hotell för företaget jag jobbar på, just nu ligger vi på eastpoint och är minst sagt INTE nöjda med det företaget.

Loopia är enligt mig toppen. Har ett flertal (10-13 st) kunder som ligger hos Loopia och det är aldrig några problem. Bra priser, ett toppen admingränssnitt för ditt konto och jag minns faktiskt inte senast deras servrar låg nere.

Om du frågar mig kan jag inte göra annat än att rekommendera Loopia.

Jag registrerar själv alla mina .se-domäner genom Loopia. 140 kr + moms kostar det för en .se-adress och du kan betala för namnet direkt över nätet med ditt kontokort.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-05 12:41

B-one funkar fint också, men nu när dom uppdaterat sina servrar och gjort en miss så är det mycket svårt att få dom att rätta till det.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-19 16:02

Loopia blev det, skall flytta över hemsidan dit under nästa vecka

1
Bevaka tråden