Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Superdrive eller inte?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hade tänk att köpa en Powerbook 12", men jag vet inte om jag ska ha combo eller superdrive? är det värt dem extra pengarna för dvd brännare? skulle vara kul att bränna lite egna dvd filmer men kanke köpa en extern istället?

Ursprungligen av quiksilver_90:

Jag hade tänk att köpa en Powerbook 12", men jag vet inte om jag ska ha combo eller superdrive? är det värt dem extra pengarna för dvd brännare? skulle vara kul att bränna lite egna dvd filmer men kanke köpa en extern istället?

Med en extern kan du inte skapa genom iDVD. Tror du ångrar dig om ett år eller så om du väljer bort superdriven.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-04 23:58

Har haft min 12" i knappt 3 mån, har testat att bränna en dvd 1 gång! men behovet kan ju dyka upp lite senare... Personligen trodde jag nog att jag skulle bränna mer en vad jag gjort.

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-12-05 12:18
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Med en extern kan du inte skapa genom iDVD. Tror du ångrar dig om ett år eller så om du väljer bort superdriven.

Klart man kan...
Sök efter Patchburn på google

  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-12-05 19:13
Ursprungligen av Ricky:

Klart man kan...
Sök efter Patchburn på google

Där har du fel! Patchburn gör att man kan använda iPhoto och iTunes men iDVD kräver lite utöver det läs mitt inlägg i denna tråd.

Jag skulle välja bort den om du inte tror att du kommer att använda den. Dom flesta använder den troligtvis inte alls så som dom hade tänkt sig. Lägg pengarna på en iPod.

  • Medlem
  • 2004-12-05 00:44

Om du har en annan dator med super drive så kan du skaffa en kombo. Om du inte har det så skaffa en superdrive. Du kommer att uppskatta möjligheten att bränna ner stora datamängder förr eller senare.

Ursprungligen av Mats Börjesson:

Jag skulle välja bort den om du inte tror att du kommer att använda den. Dom flesta använder den troligtvis inte alls så som dom hade tänkt sig. Lägg pengarna på en iPod.

Har redan än Men det blir nog att jag tar med en superdrive... tack för alla svar

  • Medlem
  • Linköping
  • 2004-12-05 03:25

Jag skulle välja superdrive om jag vore dig, underbart att kunna bränna backups och så direkt på maskinen.
En CD räcker ju inte till mycket nuförtiden.

Känner nu att jag skulle köpt superdrive... Tyvärr fanns inte det tillvalet till iBook 12". Skulle köpt en pb istället... men men...

1
Bevaka tråden