Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra ljudkvalitet med Airport Express? Kan jag strömma musik från min iPod?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag funderar på att köpa en Airport express och ville
bara få lite feedback från er som har en.
Jag har redan en vanlig airport hemma och huvudsyftet
med en ape är att kunna strömma musik från min ibook till
stereon. Funkar detta bra? är ljudkvaliteten bra? Jag har läst
att det hackar ibland i musiken.
Finns det ett tillbehör till ipoden så man kan streama direkt
från den till stereon? Det vore kanon om det kom en ny ipod
med inbyggd möjlighet till att streama musik.

Martin

  • Oregistrerad
  • 2004-10-31 22:25

Ljudet är helt kanon. Däremot har jag inte lyckats utöka mitt nuvarande nät...men jag har tyvärr inte apextreme utan D-Link 624, som iofs har strålande räckvidd redan, men har stort hus...

Det sägs ju vara en viss fördröjning när man
streamar musik med en ape ungefär hur långt
är lagget? en två eller fem sekunder?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-04 22:07
Ursprungligen av petervs:

Ljudet är helt kanon. Däremot har jag inte lyckats utöka mitt nuvarande nät...men jag har tyvärr inte apextreme utan D-Link 624, som iofs har strålande räckvidd redan, men har stort hus...

Enligt macoteket ska man kunna få D-linken och airport express att funka ihop med ändrade inställningar i d-linken. Men jag har inte hittat uppgifter om hur man gör. Någon som vet?

Jag kör med Airport Express och Monstersladdarna, det funkar super och låter fint.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-07 00:11

d-link

Jag kör Airport Express:en hemma som en klient i nätverket. Fungerar finfint efter att jag kommit på att jag har slängt på att man måste lägga till mac-adresserna som skall få komma in i mitt nät. Men efter det så fungerar det klockrent. Det tar väl ca 1-2sekunder för den att börja streama musiken till stereon. Men det kan man väl leva med?

mvh Slick

Ursprungligen av froderberg:

Enligt macoteket ska man kunna få D-linken och airport express att funka ihop med ändrade inställningar i d-linken. Men jag har inte hittat uppgifter om hur man gör. Någon som vet?

Jag kör med Airport Express och Monstersladdarna, det funkar super och låter fint.

Ok - vill utöka räckvidden på min 624:a genom min AE - hur gå tillväga?

1
Bevaka tråden