Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook G4 Ibook Powerbook G5?!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-03 13:36

Jag vet inte riktigt hur jag skall göra, jag skall köpa en ny bärbar dator. Men jag vet inte riktigt vilken variant, Jag håller på en del med hemsidor, bilder lite video och lite annat smått och gott.

Hur är det med Powerbook G5? vilka indikationer finns på att det kommer en i januari?
Är det värt att väntas på, eller är det grymt med en G4?
Räcker det kanske med en ibook?

HJÄLP!!!

Ena dagen tycker jag att det skulle nog funka med en ibook, andra tänker jag att skall jag ändå köpa kan jag lika gärna köpa ordentligt.

Är det någon som gjort på något sätt och inte ångrat sig/ångrat sig??

Hela den här diskussionen är ju lite flummig, men har du några tankar kan du väl dela med dig...

Tack...

  • Oregistrerad
  • 2004-12-03 13:40

Sök lite på forumet. Det finns svar just på alla dina frågor & lite till...

Jag köpte en iBook 800Mhz, men jag tyckte att skärmen faktiskt var lite för liten. Iaf om man ska holla på med PS/FCP utan extern skärm. Bytte till en PB 15" och har inte ångrat mig en sekund.

J.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-04 00:11

Som processor betraktat är G5 självklart bättre än G4, snabbare på alla möjliga sätt.

I praktisk användning märks inte så stor skillnad om man inte kör väldigt processorintensiva program. IME.

En iBook är klenare än en PowerBook genom sin uppbyggnad.

Alltså, en eventuell PowerBook G5 lär vara snäppet snabbare än en PowerBook G4 som lär vara snäppet snabbare än en iBook G4.

Att ev. vara ett snäpp under kan vara OK, men två? Du väljer. En PB är mer "framtidssäker".

För övrigt fick jag min PB G4 1,5 för inte så länge sen och är jättenöjd! Jag kommer att köra på med den här ett bra tag oavsett om det kommer en snabbare G4-modell eller en G5:a snart...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-04 00:30

Det är högst osannolikt att en PB G5 skulle komma i januari, då Apple själva har sagt att det kommer dröja längre. Det finns inte än någon lösning på hur man ska få den tillräckligt liten och strömsnål för att kunna användas i en bärbar.

1
Bevaka tråden