Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteritid Powerbook 15"

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2004-12-02 17:08

Tjabba,

Är lite nyfiken, hur bra är er andras batteritider på era 1,5GHz PB?

Min som bara är några dagar gammal verkar inte vara på mer än högst 3 timmar, och så har jag CPUn inställd på reducerad hastighet, skärmen på minsta belysning, blåtand avslaget, liksom WLAN också avslaget. Är det så här kort tid på dessa burkar?

Ursprungligen av rAWTAZ:

Tjabba,

Är lite nyfiken, hur bra är er andras batteritider på era 1,5GHz PB?

Min som bara är några dagar gammal verkar inte vara på mer än högst 3 timmar, och så har jag CPUn inställd på reducerad hastighet, skärmen på minsta belysning, blåtand avslaget, liksom WLAN också avslaget. Är det så här kort tid på dessa burkar?

Min motsvarande kärra får inte heller mer än ungefär 3 timmar med airport på, blåtand av och automatiskt anpassad processorhastighet, bildskärmsljus och skärmsläckarinställningar. Det är inte så, att batteritiden blivit sämre över tiden den har nog varit så under de sex månader jag haft den.

Annars är den go

samma här typ, 2 o en halv timme nåt sånt, räcker la för mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-02 21:42

2.5-3 timmar för mig, den är 3 månader gammal.

Lita inte på Apples nummer på deras sajt, eftersom det är i absolut bästa kondition.

  • Medlem
  • Borås
  • 2004-12-03 10:22

Åh, så pass. Kan inte kolla på priatbatteriet just nu, men är det något negativt med ett sådant som gör att man bör betänka ett köp om man är ute efter mer batteritid?

Jag har en 15-tums AluBook rev A.
Är MYCKET nöjd med den, förutom att batteritiden känns i kortaste laget, ssk om man behöver nyttja airport. Har inte personlig erfarenhet av Ibook men om man är ute efter maximal batteritid tror jag Ibook är ett bättre alternativ, men då får man kompromissa på många andra punkter.

  • Medlem
  • Borås
  • 2004-12-03 14:18

Sanning. Just därför valde jag en PB, för att den skall räcka ett tag lixom :j

1
Bevaka tråden