Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

C&C Generals hackar på Imac g5

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-02 21:17

jo eftersom jag precis fått min Imac 20 och gillar tidigare C&C titlar så köpte jag Generals idag,, Eftersom man har den senaste datorn från Apple ställer man ju naturligtvis om till 1024*768 och högsta detail, så så fixar man senaste patchen och e redo att spela, Det börjar med att filmerna hackar och. Sen i spelet så går allt rätt långsamt och ja, det känns som man måste vänta hela tiden på datorn. Grafiken suger rätt hårt ändå och borde inte kräva så mkt kraft. Nån annan som har erfarenhet? , är det en dålig porting, hur funkar det på en medel peze?

(jag har 1GB Ram så det lär inte vara det som är problemet)

spelet är fruktansvärt krävande även på PC och även där är motorn seg och buggig. Du måste nästan ha en monster-PC för att kunna köra de inställningarna du använder på PC t.o.m.

Tyvärr är det nog bara att sänka grafiken som hjälper...

Har du ställt om processorhastigheten till sitt största värde!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-04 11:19
Ursprungligen av EricBradley:

Har du ställt om processorhastigheten till sitt största värde!

ja,, men det hjälper inte mkt. , det hänger väl mest på Grafikkortet? , jag var nog lite naiv när jag trodde att det skulle klara enkalre spel..
Nån som har en imac g5 och spelat andra spel, vilka inställingar kör ni på och hur funkar det?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-12-05 22:44

hm... Mycket konstigt... Jag kan köra med relativt höga grafikinställningar (inga skuggor) och med ganska bra framerate på min lilla utslitna pb 17 med GeForce 4 Mx. Och då kör jag ändå med 1440x900 i upplödning.

Ursprungligen av killemall:

jo eftersom jag precis fått min Imac 20 och gillar tidigare C&C titlar så köpte jag Generals idag,, Eftersom man har den senaste datorn från Apple ställer man ju naturligtvis om till 1024*768 och högsta detail, så så fixar man senaste patchen och e redo att spela, Det börjar med att filmerna hackar och. Sen i spelet så går allt rätt långsamt och ja, det känns som man måste vänta hela tiden på datorn. Grafiken suger rätt hårt ändå och borde inte kräva så mkt kraft. Nån annan som har erfarenhet? , är det en dålig porting, hur funkar det på en medel peze?

(jag har 1GB Ram så det lär inte vara det som är problemet)

tyvärr även på pc så kräver det en bra p4 2.5Ghz med 128 Mb grafikkort m.m. om man vill spela med allt på max!
En imac har aldrig var en spel maskin och kommer aldrig att bli det inom macvärlden tyvärr!
Det sitter ett sten gammalt grafik kort typ 2 år om man endast räknar grafikkortet prestanda.
NVIDIA GeForce FX 5200 Ultra släptes ca första kvartalet 2003
Korten var egentligen ersättare av nvidia GeForce4 serien :
"The FX 5200 Ultra is quite a bit slower it's just a tad behind the Ti 4200"
enligt http://www17.tomshardware.com/

1
Bevaka tråden