Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snacka mac till MSN

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-03 00:59

Många artiklar om kameror och liknande har jag sett men jag har (kanske) missat förklaringen av det arrangemang som är centralt för mig:
– Är det svårt att videochatta från sin egen mac till sina barn som sitter med PC och MSN? Min utgångspunkt är att jag har provat mac-mac vilket fungerat bra, samt att jag har en mac.com adress, vilken också kallas AIM-adress och som innebär att man är synlig på America Online. Jag har även hört att det är problem att snacka till PC:ar samt att det finns chatprogram som är "kompatibla", dvs länkar samman flera olika "chatvärldar" så att man kan nå varandra.

Finns det någon insatt välsorterad person på 99mac som kan reda ut begreppen? Själv är jag nybliven iSight-ägare. Jag vill också gärna att man skall slippa vara teknikfreak för att få det att funka.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-03 06:03

Kan man videochatta mellan MAC och MSN med AdiumX ? Finns det möjlighet att videchatta mellan MAC och PC överhuvudtaget om man äger en ISIGHT?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-03 11:07

Enligt Apple (http://www.apple.com/ichat) så är det iChat och AIM 5.5 som gäller om man vill videochatta Mac-PC. Adium X kan textchatta men inget ljud eller video vad jag vet.

1
Bevaka tråden