Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Går ASP att köra på mac???

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-03 01:05

Hej,

Jag skulle behövt att tanka ner en flash-sida som är kopplad till någon accesdatabas, samt att det är asp inblandat (total gröngöling på olika servrar :eek: ).

Går det att köra lokalt på nån slags server på maccen? På pc använde man sig av IIS tydligen.

Anledningen är att jag ska göra presentationer från en hemsida som ligger på nätet, men det är antagligen så att vi inte har tillgång till internet där presentationen ska hållas.

Ytterst tacksam för snabb hjälp.

Mvh

ASP kan köras i Apache m h a exempelvis Apache::ASP, men det förutsätter att skriptande är gjort med perl. Troligen är din applikation skriptad med VB. Access kan du inte heller köra på en mac, så jag trycker det låter som att du kommer få ett digert arbete att konvertera applikationens olika delar till saker som snurrar på en icke-windowsmaskin.

Det kanske är enklare att installera Virtual PC med IIS och Access och köra servern i den miljön.

Eller skaffa en internetuppkoppling på plats där du ska göra presentationen - vilket förmodligen är fantastiskt mycket enklare än att göra det du föreslår att göra

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-03 06:53

Tack, tar med mig en kilometer kabel istället då.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-03 08:29

< http://www.apache-asp.org/ >

Och som sagt - inte massa "MS only" grejor i koden
Oddsen är inte så bra

1
Bevaka tråden