Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBook och bluetooth - Batteripåverkning ?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-12-01 14:05

Hej
Kommer få min ibook snart hoppas jag iaf men jag undrar om man har bluetooth på(on) hur mycket batteritid förlorar man på det ? eller påverkar det inte alls

Tack i Förhand
MVH
The_JJ

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-12-02 15:37

Tja, jag har min BT igång o min iBook går timme efter timme på batteri, jag har aldrig kört bärbar Mac innan, men bärbar PC, o det är sanslöst bra batteritid på iBooken.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-12-02 20:53
Ursprungligen av nubi:

Tja, jag har min BT igång o min iBook går timme efter timme på batteri, jag har aldrig kört bärbar Mac innan, men bärbar PC, o det är sanslöst bra batteritid på iBooken.

Tack för svaret, anledningen är för jag frågar är att om man har BT on på telefonen så försämras battertiden mycket

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-05 01:21
Ursprungligen av The_JJ:

Tack för svaret, anledningen är för jag frågar är att om man har BT on på telefonen så försämras battertiden mycket

Har du provat att slå av "synligheten" i din telefons Bluetooth-inställningar? Det sparar åtskilligt med batteritid.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-12-05 09:18
Ursprungligen av jahve:

Har du provat att slå av "synligheten" i din telefons Bluetooth-inställningar? Det sparar åtskilligt med batteritid.

Hmm nej, tack för tipset ska testa det.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-12-02 21:27

iBookens batteri är så mycket större så det påverkar nog inte nämnvärt, men jag har också märkt (STOR) skillnad på min Z1010 med och utan BT påslaget. Dessutom är det väldigt enkelt att slå av BTn på iBooken om man vill.

1
Bevaka tråden