Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny medlem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-12-02 11:58

Hej!

Jag är nybliven Mac-ägare sedan några veckor tillbaka då jag äntligen bytte ut min gamla PC mot en iMac G5. Anledningen till bytet är att jag är van vid Unix-miljöer och ser Mac OS X som en perfekt kamrat för mig, och så är jag förstås oerhört trött på känslan som genomsyrar Windows. Det finns liksom ingen idé bakom Windows, utan det är mer något som tvingats fram -- på något sätt mot sin vilja. Man blir aldrig glatt överraskad vid en PC; allting är bara precis tillräckligt bra.

Hursomhelst -- jag är mycket nöjd med bytet och tycker det är trevligt att använda en dator som inte segar ihop av t.ex. diskaccesser. När jag visade min mobiltelefon för min Mac sa den ungefär "Åh! En ny kompis! Hej!" medan min Windows-burk på jobbet oftast bara säger "Va?" och det symboliserar skillnaderna väl.

Kristofer Andersson
Malmö

Ännu en ny

Hej!

Stolt ägare av en trashad G4 powerbook!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-07 18:50

Trevligt du låter nöjd.

Jag med, glömmer aldrig, då jag packade upp
min nya pb ut kartongen.

Utan att jag tänkte på det var min d-link på slagen och strålade ett bredbant
Några sekunder senare efter jag starat datorn, råkade jag snubbla igång
Safari, visste kanpp att det var en webb-läsare.
Vipps så var jag inne på Apple´s hemsida.

Så enkelt kan det vara.

Hoppade lika högt när jag fick min T610 att flytta muspekaren via ett stört skönt program.

Vi hörs /D

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-12-07 19:55
Ursprungligen av d94ka:

När jag visade min mobiltelefon för min Mac sa den ungefär "Åh! En ny kompis! Hej!" medan min Windows-burk på jobbet oftast bara säger "Va?" och det symboliserar skillnaderna väl.

Verkligen, precis så är det. Du har förstått det här med mackänslan du. Välkommen hit Kristofer

1
Bevaka tråden