Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Räcker en iBook för mina ändamål?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-19 05:15

Använder i nuläget en iMac G4 800 mhz med 512 mb ram och en 160 gb 7200 rpm-disk, funderar på att köpa en iBook snart och har då främst tittat på minsta modellen (1,2 ghz) och tänkte isf uppgradera ramminnet så det blir totalt 1,2 gb.

Grejen är att jag har upplevt min iMac väldigt seg sedan jag köpte en Canon Eos 20d och skulle börja behandla bilderna från kameran i datorn. Att öppna och titta på bilderna med förhandsvisning funkar knappt alls och i nuläget kör jag iView för att få en snabb första översikt av de nytagna bilderna.

Är det någon här som har erfarenheter av 8 mpix-bilder på ovan nämnda (eller liknande) iBook specifikation och kan meddela hur det funkar?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-02 11:49

Ja använder en eos 1ds (11 mpixel) och öppnar bilder på min ibook g3 700mhz med 512minne. Tycker inte det är något Problem, mrn allt är ju relativt. det beror ju på vad du har för krav, oftast gör det ju inte så mycket om det tar några tiotals sekunder längre tid att öppna en bild.

Det var mina tankar det...

1
Bevaka tråden