Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CD trubbel på ny iMac G5!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-01 16:10

Hämtade idag glatt ut min iMac G5 har precis tagit upp den stoppade i en DVD och pang den sitter där men den kommer varken upp på skrivbordet eller hittas av DVD spelaren... Har testat att starta om med musknappen intryckt utan resultat. Det verkar som om det är något fel på CD-spelaren i den... Iom att jag inte kan få ut CD:n kan jag inte köra Hardware test eller någonting. Jag blir så jävla sur.

Vet att det finns ett kommando man kan skriva i open firmware men hur kommer jag åt det? Tacksam för svar.

Jag ser den ingenstans i systeminformationen heller...

Senast redigerat 2004-12-01 16:20
  • Oregistrerad
  • 2004-12-01 16:37

Hm... Trist som fan hör'ru...

Egentligen skall man väl ta kontakt med säljstället då det säkerligen är fel på hur spåret i kåpan och DVD-driven justerats till vartannat.
Nu är ju iMac G5 lätt att öppna (finns väl instruktioner på < www.apple.com/support >) men egentligen skall man nog låta säljstället ta hand om det.
Säkerligen en skitsak iofs - men då bör man ju känna sig hemtam under datorskalen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-01 16:41

Hur gör jag då? Köpte den genom macoteket... Men skall jag ändå inte skicka den till apple? Testade eject cd i Open firmware men det hände inget...

  • Oregistrerad
  • 2004-12-01 16:44

Ring Macoteket - dom kommer tala om vart du skall vända dig...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-12-01 17:40

Hade det problemet med en datorn jag var ute och installerade hos kund.
Löste det genom att ta av baksidan, skruva loss cd-spelaren och sedan skruva fast den igen. Gick på fem min. Efter det fungerade den finfint.. Var troligen bara lite glappkontakt.

Vill du inte skruva i den själv kan du lämna in datorn till ett Service-center i Göteborg.
Du behöver inte skicka den till macoteket.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-01 18:44

Tack för alla snabba svar(!) Fick lite halvt panik förut men nu helt plötsligt fungerar allt Installerad 10.3.6 sen höll jag inne musknappen + Eject-knappen på tangentbordet och nu snurrar alla CD/DVD skivor igång... Men det skumma va att den inte kom ut när jag skrev "eject cd" i open firm ware?

Men nu rullar allt på bra!

1
Bevaka tråden