Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snyggaste casen i Svea Rike helt i aluminium - vad tycks ?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-01 17:03

Länk till hemsidan för tillverkaren: http://www.mapower.com/

bifogar bildfiler: en för 2.5 tums caset och en för 3.5 tums caset finns även för 5.25 tums i både USB 2 och firewire 400 och kommande 800.

Nå synpunkter ?

Blå lys display och aluminium kylflänsar och låda helt i aluminium .. vad mer kan man önska ?

Nu är i alla fall min julklapp säkrad. Det kan jag lova

Vet i tusan om det var så himla snyggt... Inget nytt direkt med blå ljusdiod, silvertext och skruvar...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-01 18:15
Ursprungligen av scooterbabe:

Vet i tusan om det var så himla snyggt... Inget nytt direkt med blå ljusdiod, silvertext och skruvar...

glädjedödare

Jag ville bara dela med mig av min glädje att införskaffa det "optimala" caset för min personliga del. Men som vanligt sura, tråkiga kommentarer, det återspeglar stämningen i mångt och mycke i dessa dagar , tråkigt tycker jag.

Men jag tvingar ingen att tycka om nått, ville bara ge ett välmenat tips.

Men som vanligt "smaken är som baken" och efter som jag inte har möjlighet att kolla upp det ena eller det andra hos någon av er så good luck on your journey !

Jag tycker de känns lite PC:iga...

kostar? de passar nog fint till G5:an på mitt bord, om priset är rätt:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-01 17:53

Nja...ser inte så bra ut det där.

Ursäkta mig, men frågar du efter synpunkter får du väl tåla att inte samtliga delar din mening, eller?

Jag är jätteglad att du funnit något som passar din smak, det gör jag sällan för jag är för kräsen

Ledsen om jag sårade dig hur som helst!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-02 00:05

Om man jämför med några andra av deras produkter (länken) så är dom ju sjukt snygga. Tror en kollega till mig hade sina externa hd:ar till en uråldrig mac (före G3:an) i ett sånt case.

http://www.mapower.com/Product.asp?CateID=47&LineID=7

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-02 08:57
Ursprungligen av scooterbabe:

Ursäkta mig, men frågar du efter synpunkter får du väl tåla att inte samtliga delar din mening, eller?

Jag är jätteglad att du funnit något som passar din smak, det gör jag sällan för jag är för kräsen

Ledsen om jag sårade dig hur som helst!

ingen fara. Du har rätt, jag frågade efter synpunkter och det fick jag tydligen.

Jag kan bara säga att caset uppfyller alla mina kriterier som ett optimalt case skall ha. Påpekas bör att Bilden är förstorad så man kan luras lite av felaktiga propotioner om man vill det ;).

Framförallt:

- caset är snyggt i verkligen och känns gediget kan jag lova och "coolt" i ordets bemärkelse att det kyler bra och förlänger förhoppningsvis hårddiskens livslängd.

Macotekets och andra trötta plast lådor som säljs, kan dom behålla för min del.

Jag är trött på plast framförallt dålig gjord plast, och det finns det gott om fula dåliga kopior i plast .

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-12-02 09:04

Ok inte världens snyggaste, men jag har sett BETYDLIGT fulare saker.
Å andra sidan köper i alla fall inte jag en extern hd för att den ska "pryda skrivbordet".

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-02 09:20
Ursprungligen av zMac:

Å andra sidan köper i alla fall inte jag en extern hd för att den ska "pryda skrivbordet".

Men det skadar ju inte iaf?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-02 00:06

Tyvärr är de väldigt fula tycker jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-02 00:20

Känns för mycket krimskrams PC windows...

Dom ser väl så där ut... Det största felet är att proportionerna känns konstiga: För stora skruvar och för små flänsar och hål. Men klart snyggare än min externa fw-skiva jag har nu.

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Dom ser väl så där ut... Det största felet är att proportionerna känns konstiga: För stora skruvar och för små flänsar och hål. Men klart snyggare än min externa fw-skiva jag har nu.

Att skruvarna ser stora ut kanske har att göra med att bilden till höger är på en låda till en 2.5" hårddisk. Den ser riktigt snygg ut i verkligheten och kostar inte alltför mycket. En tom sån låda (2.5") går på typ 400:- (ink. moms).

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-02 09:02

Tycker dom va rätt snygga... men ta för i helv*** bort den fula loggan på ovansidan... eller krymp den. Den tar ju upp halva caset... och det är INTE snyggt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-02 11:08

Jag gillar dom... var lugn, du är inte ensam. För PC-aktiga... hahahah, som avundsjuka gamla tanter.

När det gäller dator är jag kräsen, när det gäller kringutrustning är jag mer "funkar det, så duger det för mig".

Jag vet inte om jag håller med de andra om att de är PC-aktiga. Jag tänkte "G5" när jag såg dem i alla fall.

hej

jeeee

  • Medlem
  • International user
  • 2004-12-08 12:13

Har precis sett en IRL och jag skulle inte köpa en själv .
Kyler bra gör de säkert men inte min smak på tillbehör direkt.

Den första tanke som dyker upp är "Blaupunkt" Helt en låda i deras design om dom skulle ha gjort något dylikt...Byt ut loggan mot Blaupunkt och vips så blir den bra mycket snyggare...;)

Om en tassarna hade vart fw800/SATA-kontakter och man kunde stapla ett oförskämt antal på varandra och raida, sen bara kört ut fw800/SATA kablar från den understa hade det kanske sett snyggare ut...

Allvarligt, de var inte så vackra, mycket beroende på att de verkligen har försökt göra dom snygga, de där skruvarna i hörnen måste ju ta en del plats, och är nog inte satta där för att de inte kom på något annat sätt att foga ihop halvorna... lite opraktiskt och krystat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-12 22:10

Det som skilljer riktigt bra designade saker och misslyckaden tycker jag är när man under arbetet tänkt på att allt ska ha en funktion, vara praktiskt och samtidigt gjort det snyggt. Annars blir det lätt ett "extra allt" resultat.

Apple är ett av de få företagen som lyckas med det tycker jag.

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2004-12-13 01:55

Har ett antal sådana kabinett på jobbet och kan meddela att dom är stapelbara på varandra, dom fyra "skruvarna" i hörnen har fördjupningar som motsvarar tassarna i botten. Blir kanonsnyggt med ett gäng på varandra. Annars kan man ju trava dom ståendes brevid varandra med hjälp av det medföljande stället. Har moddat några stycken så dom bara använder en nätadapter istället för en varsin, orkade driva 4st 200Gb diskr innan det vart stopp.

/Linkan

1
Bevaka tråden