Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

beställde en ibook idag

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Beställde en ibook från inwarehouse idag.
min första mac... nån som har nåt tips på saker
som man ska tänka på som gammal pc användare
eller nåt annat trick?

mvh

Tomas

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-11-29 22:43

Mitt tips är att läsa så mycket du kan här, jag bytte från PC till Mac för mindre än en månad sedan och 99mac är en fantastisk inspirationskälla / kunskapsbas! Lycka till!

idag fick jag den från inwarehouse... tog en dag....

Grattis! Du har en härlig tid framför dig!
Gjorde själv switchen i våras.

// Danne

  • Oregistrerad
  • 2004-12-01 11:05

Grattis!
Alltid roligt att folk får sina saker fort! Själv lär man väl vänta ett tag till.

avundsjuk...

grattis och välkommen till 99mac!

tackar. lär mig något nytt varje dag!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-02 10:22

Jepp! ett bra val tycker jag Jag har själv aldrig kännt mig så motiverad att jobba med en dator som jag gör nu.. bytte till Mac för ca 6mån sedan. Lätt det bästa jag gjort!

Ett bra tips annars är ju att lära dig Unix., (om du inte redan kan det). Ett otroligt kraftfullt "verktyg"

hmmm, vad är unix?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-03 11:36
Ursprungligen av corbijn:

hmmm, vad är unix?

Du kan ju kika lite på http://www.opendarwin.org/ eller http://www.unix.se för en bra start.
Sedan kan du ju som sagt Googla lite med, då kommer du hitta mer än du bad om

Annars kan du ju kolla lite i 99mac's Unixforum. Där kan du garanterat få bra tips och guider..

Lycka till!

Mac OSX bygger på UNIX som i sin tur anses vara ett av de stabilaste plattformar som har utvecklats. UNIX styr man via en prompt som ser ut som DOS men som är flera ljusår bättre. Självklart finns det grafiksa gränssnitt men många föredrar bara prompten. Det är jättekul med Unix/Linux tycker jag eftersom jag pysslat med Linux sen 94' och kan säga att MacOSX är 1000 gånger roligare om man kan lite Unix/Linux.

Googla lite efter Linux/Unix och lär dig lite basic gerjer så ska du se att ett helt ny värld öppnas.

Tycker jag iallafall
Lycka till

1
Bevaka tråden