Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som fått tillbaka pengarna från Cram & Jam?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-11-29 22:22

Börjar närma sig två månader sedan jag skickade in min kupong med allt annat, men jag har inte hört något från dom. Är det så att pengarna bara poppar upp en vacker dag på kontot?

Ni som har fått pengarna, när skickade ni in grejorna?

Ni andra, har ni fått något meddelande om ni ska få pengarna eller inte från Apple Store?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-11-29 22:53

Jag ringde till Apple i förra veckan (väntar på pengar för G5 + 23"an) sände in mina papper i början av september och mina pengar skall tydligen betalas ut under denna veckan.
Apple låg lite efter med utbetalningarna, men de kommer... har du frågor så står ett telefon nummer längst ner på ansökningsformuläret. (Det står på pappret som jag sände in att det kan ta 8-10 veckor att få pengarna)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-11-29 23:35

Okej, ska ringa dom imorgon. Man blev lite orolig när man läste igenom avtalet. Det var rätt så många friheter de åtog sig, och proceduren var långt ifrån enkel.

Vilken lag hamnar detta under, någon som vet? Ska det räknas under konsumentköplagen, har inte sett något i dess paragrafer som tar upp avtal kring rabatt? Ska det bara ses som en dispositiv lag som endast gäller om den är till förmån för konsumenten (§ 3 KKL), och därmed så behandlas den inte under någon annan paragraf?

Jaja får ringa dom imorgon och höra hur det går för dom, det hade varit bra om man fick ett mail eller något att de hade tagit emot den och processade skiten.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-05 23:51

Hoppas att det har löst sig

Hej Fralle,
hoppas att det har löst sig och att du har fått dina pengar tillbaka. Om inte så har du i vart fall solklart juridiken på din sida. Att du skall få pengar tillbaka ingår i avtalet. Det framgår inte direkt av KKL men väl av avtalsrättsliga grundprinciper, i detta fall kan man t ex hävda förutsättningsläran.

Hör av dig om det blivit något problem

Mvh

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-07 20:06

Hur går det för er, har inte fått mina pengar än? Talade med dom för en månad sen och de sa att de skulle försöka betala ut alla pengarna innan jul, men att det var svårt på grund av att det var så många som utnyttjat rabatten.

donper02: Är snart klar med en 10 poängs juridikkurs, men om det skulle vara några problem så säger jag till. Tack för att du ställer upp.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-03-17 23:32

Inga pengar här heller...

Köpte en iBook12 åt syrran och passade på att köpa en 20GB-iPod-4G åt mig själv. Men inga Cram&Jam-pengar har synts till ännu. Alltihop levererades i början av oktober. Nu är det mars... Ringde dem innan jul och då sa de att det saknades ett invoice-papper (kvitto), men jag snackade så att de skulle fixa det. Snackade med dem på teknisk support här i Sverige. Han sa dock att det kunde dröja. Men MARS hallå!!!?? Falsk marknadsföring om något. Har en polare som jag övertalade att shoppa en 15PB och en 40GBiPod. Han har heller ej sett nåra pengar.

Hur går det för er andra? Är det någon som fått pengar ännu. Nu är det den 17 Mars.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-03-18 01:45

jag fick mina pengar redan i höstas efter nåra samtal till apple. lite tröga, men till slut så kom de in på kontot...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-03-18 07:50
Ursprungligen av h0ax:

jag fick mina pengar redan i höstas efter nåra samtal till apple. lite tröga, men till slut så kom de in på kontot...

Var ringde du?

Enligt Apple ska pengarna vara skickade nu. Väntat i snart ett halvår. Har fått helt sjuka bortförklaringar som att "banken inte tog emot några betalningar från promotionavdelningen den dagen". Tråkigt nog verkar det som Apple avsiktligt väntat med att betala så länge det bara går.

Ciryon

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-09 00:10

Nu är det snart ett år sen jag köpte ibook + ipod och utnyttjade Cram-n-Jam. Har fortf inte fått mina 2 lax! Snubben som jag har mailat med och pratat i telefon med verkar ha slutat. Han lovade att fixa det här men nu... Vad gör man?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-09-09 00:57

shit, det va inte igår den här tråden va uppe. fan va b att du inte fått dina pengar alltså. tog ju ett litet tag för mig att få pengarna, men det löst ju sig till slut.

ring å be å få tala med nån seriös person med beslutanderätt? borde ju funka i ett seriöst företag som tar hand om sina kunder. fast passar det in på apple?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-09 06:41

Dags att slå Sverker en signal?

Vänligen, Ylan

1
Bevaka tråden