Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Galet batteri på t68i

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-02 17:44

Hej. Min t68i har ballat ur.
Den säger hela tiden till att batteriet är slut, trots att det inte är det. Direkt från laddning kan man skicka ett sms innan den säger till. Ibland tror den till och med att det är så illa att den måste stänga av sig, men när man sätter igång den igen, så går den länge.

Någon som har en idé. Man skulle vilja nollstalla PMU och sånt som man kan göra på sin mac, men det kan man väl inte?!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-03 17:11

Ingen som vet något?!?!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-28 20:13

Fortfarande ingen?

Det är väl slut. Precis som ett datorbatteri, de är båda litiumjonbatterier, räcker de bara ett visst antal laddningscykler, sen håller de ingen ström alls, nästan. Att nollställa PMU löser problemet när batteriet i själva verket funkar, men datorn har f----t up sig.
Men mobilen är inte alls så avancerad, och har nog en väldigt begränsad PMU.

Bara att skaffa nytt batteri, alltså, om det är gammalt. Är det nytt kan det vara fel i telefonen, och då blir det service på den istället.

Ursprungligen av Pelle Hedeblom:

Hej. Min t68i har ballat ur.
Den säger hela tiden till att batteriet är slut, trots att det inte är det. Direkt från laddning kan man skicka ett sms innan den säger till. Ibland tror den till och med att det är så illa att den måste stänga av sig, men när man sätter igång den igen, så går den länge.

Någon som har en idé. Man skulle vilja nollstalla PMU och sånt som man kan göra på sin mac, men det kan man väl inte?!

Det kan inte vara så att du använder ett "piratbatteri"? Då brukar man kunna få uppleva ditt problem.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-29 17:11

Nej det är inget piratbatteri. Jag inser att jag kanske borde köpa ett nytt batteri, men jag har lyckats återuppliva datorbatterier som har varit precis likadana.
Sen blev jag lite rädd häromdagen när jag insåg att den beter sig likadant när jag kör med laddaren i. Kanske är det hela telefonen som är körd.

Eller kör den genom batteriet på något sätt även om laddaren är i?

Ursprungligen av Pelle Hedeblom:

Eller kör den genom batteriet på något sätt även om laddaren är i?

Det är möjligt. En nokia jag hade för länge sen kunde man inte prata i när batteriet var slut, trots att laddaren var ikopplad. Kanske ger laddaren inte tillräckligt med ström?

1
Bevaka tråden