Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av Fjällräven DePendler

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fjällräven DePendler är en datorväska med en lustig egenskap: Man kan sitta på den. Som namnet antyder kan det vara något för dig som åker pendeltåg.
Väskan är ganska liten, den rymmer rättså precis två fullstora a4-pärmar. Sen är det fullt. I locket finns många olika fack, för cd-skivor och två andra fickor, där du t ex kan ha din iPod. Den har även ett fack på utsidan där du kan sticka in en tidning, och ett litet fack på ryggsidan för kreditkort eller något annat.

Datorfacket är väldigt litet, jag har en 12" iBook och då passar den fint. Men jag fick inte ner en 14" iBook i den. Det måste ses som något negativt.

Datorn ligger i ett vadderat fack med öppning mot ryggen, så om du har väskan på dig kan ingen öppna och rycka ur din kära dator.

Sittfunktionen är häftig, den ska klara upp till 120 kg. Det är skönt att slå ner rumpan på väskan och vila lite.

Det skulle behövas mer fack i denna väska där man skulle kunna lägga kablar, adaptrar m m, som behövs till en bärbar dator. Den är förhållandevis liten, så räkna inte med att kunna packa ned en massa kläder.

Sammanfattning
Fjällräven DePendler är en stabil väska med en bra sittfunktion. Öppningen av väskan sker mot ryggen vilket borgar för en god säkerhet. Det saknas fack för kablar m m. Rymmer endast 12"-datorer. Trots detta är detta en charmig väska.

-
* Litet datorfack
* Saknar fack för kablar m m.

+
* Stabil konstruktion
* Snygg design
* Det går att sitta på väskan.
* Skön att bära

Tack till fjällräven som bidrog med en väska för test.

Kommentera nyheten här.
Skrivet av: Erik Svansbo

Läs mer:
http://www.99mac.se/vbindex.php?id=797

Sitta på väskan med datorn i????
Jag tror inte det va.... skulle kännas mycket skumt....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-28 14:12

Vad kostar härligheten då?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-11-28 18:03

Men HIMMEL Mattias, hur ser du ut. Varför har du blivit ett monster så här i juletid?

*skrattar* Blev less på alla söta tomtar...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-29 08:17

Jag vet inte vad den kostar... Försökte hitta info om den på fjällrävens hemsida, men där gick jag bet. Jo förresten, jag tror att den kostar en tusing. Det står det i den info jag har fått.

Det verkar för övrigt som att den är slutsåld?? Det står så på naturkompaniets hemsida. Kanske är det därför jag inte har hittat någon info?

PS: Det går utmärkt att sitta på den. Jag tror den pallar för 120 pannor, som det var angivet.

Öh... Så större PB än 12" funkar inte, då?

Får väl behålla min Computer Kånken ett tag till då...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-29 12:43

Jag har också hört att den kostar runt tusenlappen. Det verkar vara ganska stor efterfrågan på den också.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-30 12:48

jag tyckte den var snygg

men alltså, går det att sitta på den även med datorn i?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-30 19:13

den är för bövelen redan slutsåld över allt! jag som ville ha en

  • Oregistrerad
  • 2004-12-01 22:23

Ja, det går utmärkt att sitta på den med datorn i. Synd att den verkar vara slutsåld, den är rätt charmig!

1
Bevaka tråden