Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia 6630

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hittade ingenting här om Nokia's senaste 3G lur. Verkar väldigt imponerande. För första gången på länge tycker jag Nokia har lyckats med en riktig snygg och attraktiv lur. Notera tillbehörs-"stället" som är till för att ha videosamtal! Det är en sak jag märkt, ofta vill man ha videosamtal när man kanske sitter framför datorn. Att då behöva hålla upp handen hela tiden är ytterst klumpigt. Jag har försökt tejpa fast telefonen på skrivbordslampan (allvarligt) men det är ju inte en så bra lösning.

Nokia 6630

Telefonen kommer i slutet av året. Jag funderar allvarligt på att köpa den (utan abonnemang).

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2004-06-23 09:30

tänk på att man inte kan ha videosamtal där man ser den man pratar med samtidigt som man filmar sig själv...

helt idiotiskt av Nokia att göra så.

Ursprungligen av Dj Leafer:

tänk på att man inte kan ha videosamtal där man ser den man pratar med samtidigt som man filmar sig själv...

helt idiotiskt av Nokia att göra så.

Uhm, jaha. Men det går väl att ha videosamtal i alla fall? Helst ska det ju vara picture-in-picture så man kan se sig själv i en liten ruta. Telefonen är dock inte släppt ännu så Nokia kanske kommer implementera det?

Ciryon

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-11-16 16:46
Ursprungligen av Ciryon:

Uhm, jaha. Men det går väl att ha videosamtal i alla fall? Helst ska det ju vara picture-in-picture så man kan se sig själv i en liten ruta.

Linsen sitter på baksidan av telefonen. Den du har "videosamtal" med kan inte se dig.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-16 16:03

Jag köpte en idag för 1kr med 150kr-abonnemang i 24 månader. Men dom hade den inte inne så jag ska hämta ut den på torsdag. Längtar som satan

  • Oregistrerad
  • 2004-11-16 16:47

Mm, ska också köpa den. Hoppas iSync-stöd kommer SNARAST... Nåt tips på annat sätt att föra över kontakterna från adressboken?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-16 17:54

egentligen spelar det ju ingen roll om den har kamera riktad mot ansiktet när det är en själv som har den. det är precis som att köpa en dyr/bra webbkamera. varför ska man göra det? det är ändå inte jag som har nytta av det utan den som tittar (snälla idiotförklara mig inte. försökte bara tillföra lite humor )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-16 18:58

Nokias kommande telefoner är riktigt äckliga, då menar jag äckliga...
plastiga, låtsas chrom och de får fula fläckar när man rör dem, sen att grafiken ser ut som win 3.1 gör dem inte heller bättre, teckniskt sett är de väl rätt bra..

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-16 20:21

smaken är som baken, tycker det är kul med lite innovativa designer även om jag håller med om att det kanske är lite överdrivet från nokias sida. det är typ 10% av nokias telefoner som ser riktigt "normala" ut. dvs inga specialknappar eller snurra på nått shit eller sånt lullull.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-26 16:54

kan man spela mp3

Hörde av en i butiken på Telia att denna telefon inte kan ta emot mp3 och AAC filer via bluetooth och sen spela upp dem i telefonen. Man måste använda ett specialprogram enligt honom som konverterar filerna till Real player format.
Skulle köpt en idag men när jag hörde detta ändrade jag mig och tänkte kolla upp med några som har den om det är så eller ej.
Hur är telefonen annars. Funkar blåtandsöverföring bra.

/Johan

  • Oregistrerad
  • 2004-11-26 19:16
Ursprungligen av juno:

Hörde av en i butiken på Telia att denna telefon inte kan ta emot mp3 och AAC filer via bluetooth och sen spela upp dem i telefonen. Man måste använda ett specialprogram enligt honom som konverterar filerna till Real player format.
Skulle köpt en idag men när jag hörde detta ändrade jag mig och tänkte kolla upp med några som har den om det är så eller ej.
Hur är telefonen annars. Funkar blåtandsöverföring bra.

/Johan

jag har kört över aac, inga probs.

I dag har det tydligen kommit ny mjukvara oxå som lär åtgärda en del mjukvaraufel som batteriindikatorns lite skumma beteende.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-26 17:17

Det är skitsnack. Den klarar iaf mp3-filer alldeles utmärkt. AAC har jag inte prövat. Den klarar till och med mp3 som ringsignal.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-26 17:27
Ursprungligen av xtimmyx:

Det är skitsnack. Den klarar iaf mp3-filer alldeles utmärkt. AAC har jag inte prövat. Den klarar till och med mp3 som ringsignal.

Skönt, då kan jag lugnt inhandla en imorgon då. Tack för hjälpen.

/Johan

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-26 20:44

var hittar du uppdateringen?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-27 01:03
Ursprungligen av xtimmyx:

var hittar du uppdateringen?

hört om den från kontakter som jobbar med rep/uppdatering. Vet inte mer just nu men forskar i det. Återkommer.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-27 10:39
Ursprungligen av helljock:

hört om den från kontakter som jobbar med rep/uppdatering. Vet inte mer just nu men forskar i det. Återkommer.

ja gör så. hittar den inte på nokias hemsida iaf :S

  • Oregistrerad
  • 2004-11-29 12:37

Har nu skaffat mig ett exemplar av denna telefon och känner mig riktigt nöjd. Första Nokia telefonen jag haft sen min 6650 jag hade på jobbet 2000. Bara varit Sonyericsson mellan det.
Har hittat lite olika teman men inget riktigt snyggt os x tema. Är det någon av er andra 6630 ägare på forumet som har något sådant att rekomendera.

/Johan

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-29 12:40

Ett OS X-tema vore det ultimata ju. Hittad ett program för att göra teman men det var till PC så jag sket i det. Skulle ju iofs kunna plocka ihop ett OS X-tema på morsans pc. Ska tanka programet om jag hittar det när jag kommer hem typ klockan halv 5. Om programet fungerar hyfsat så gör jag ett OS X-tema och laddar upp här. Förutsatt att jag får det att funka och det är ett vettigt program som inte är allt för avancerat

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-29 12:53

Verkar ju vara en riktigt trevlig lur, blev rätt köpsugen när jag läste David Heinemeier Hansens recension (http://www.loudthinking.com/arc/000363.html). Att ha Putty (ssh-klient) i telefonen vore helt guld.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-29 15:49
Ursprungligen av peterj:

Verkar ju vara en riktigt trevlig lur, blev rätt köpsugen när jag läste David Heinemeier Hansens recension (http://www.loudthinking.com/arc/000363.html). Att ha Putty (ssh-klient) i telefonen vore helt guld.

messengerprogrammet han tipsade om i artikeln var bra också. Som att ha adium i mobilen.
Får se till att inte överstiga de 50MB som ingår i telefonabbonemanget.

/Johan

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-29 13:48

Hittade ett program som jag testade här i skolan men den var inte så pigg på att kompilera temat. Ska testa det programmet hemma istället. Dock var det inget officiellt program och endast på 2mb. Hittade ett på nokias developer-sida som är på 27mb som jag tankar nu. Det kanske funkar bättre.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-29 16:45

Jag har några osx-aktiga teman som jag kan lägga upp nånstans... Eller jag har lite allmänt snygga teman om folk vill ha...!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-29 18:21

Ja gör det det. Jag påbörjade mitt OS X-tema för typ 2 timmar sen. Men har inte kommit så långt och mina småbröder ska tydligen sitta lite vid morsans PC så jag tror inte det blir klart ikväll. Men jag ska göra mitt bästa

  • Oregistrerad
  • 2004-11-29 19:36

Alla vi med 6630 och Telia borde posta/PM:a våra mobilnummer så vi kan ringa upp de femtio gratisvideominuterna från telia... Kom igen!

Johannes 0 7 0 2 2 6 1 1 1 5

  • Oregistrerad
  • 2004-11-29 19:46
Ursprungligen av JonesH:

Alla vi med 6630 och Telia borde posta/PM:a våra mobilnummer så vi kan ringa upp de femtio gratisvideominuterna från telia... Kom igen!

Johannes 0 7 0 2 2 6 1 1 1 5

åhå, det har jag inte koll på?? Är det om man köpt med abb eller vad gäller?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-29 20:09

Japp... abbonemang bundet i 24 mån =(|=)

  • Oregistrerad
  • 2004-11-29 20:12
Ursprungligen av JonesH:

Japp... abbonemang bundet i 24 mån =(|=)

aha. Då är jag utesluten tyvärr, får nog snällt betala mina videoserade samtal

Är det nån av er som sett om det dykt upp några minneskort som man kan köpa än?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-29 20:35

Nope, jag har inte hittat nått iaf. Hörde att dom inte kommer komma förens i vår och då gå under namnet Mobile Memory Card eller nått. Här är en "Alpha-version" av mitt OS X-skin. Notera att det är "Alpha-version" så den är långt ifrån klar och vissa ikoner av de som är inlaggda behöver justeras. Men det är en bit på vägen iaf. Här är länk: http://personal.gamingeye.com/twist/OSX.sis

  • Oregistrerad
  • 2004-11-29 21:43

Helljock: Om du har Telia kan jag ringa dig ändå... Det är bara så att du inte kan ringa mig

  • Oregistrerad
  • 2004-11-29 23:19

JonesH: ja just ja ... så funkar det såklart!

Xtimmyx: Nice, men jag får inte länken att funka. Och en annan sak, skriver du för Gaming Eye?

Bevaka tråden