Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Granskning: iPod U2 Special Edition

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om rockbandet U2 ligger dig varmt om hjärtat har vi hittat årets julklapp för dig.

Bakom det fantasifulla namnet iPod U2 Special Edition döljer sig en vanlig iPod 20GB med svart hölje och bandmedlemmarnas signaturer på baksidan. För oss svenskar är det inte mycket mer än så eftersom vi ännu inte har en egen iTunes Music Store.

Hade du bott i ett land med Euro som valuta skulle det medföljande presentkortet á €50 (cirka 450 kronor) givit dig möjlighet att ladda ner "Complete U2" med 446 låtar varav cirka 40 stycken tidigare opublicerade.

Presentkortet gäller i 120 dagar från inköpsdatum så det gäller att Apple sätter lite fart med utvecklandet av en egen iTMS till Sverige.

Förutom ovanstående finns en plansch med Bono citat och en mängd bilder på bandet. Lådan är dessutom specialdesignad. Själva spelaren innehåller ingen musik när du startar den första gången och i övrigt har den exakt samma funktionalitet som en iPod 20GB.

Vårt omdöme: Gillar du U2 eller vill ha en ovanlig iPodspelare är detta något för dig. Den kostar 3.695kr inkl moms vilket är 500kr mer än en vanlig iPod 20GB. Vi gillade inte den svarta ytan med röda knappar men signaturerna på baksidan var tuffa. När Apple släpper en Depeche Mode Special Edition lovar jag att köpa minst en.

Bilder (högupplösta finns i 99mac Plusforum):

InLife på Sveavägen i Stockholm har nu ett komplett sortiment av iPods i lager. Om du är sugen på en U2 Special Edition, iPod Photo, iPod Mini eller tillbehör är ett besök värt besväret.

Läs mer om "Complete U2"

Läs mer om iPod U2
Skrivet av: Martin Björnström

Läs mer:
http://www.99mac.se/vbindex.php?id=796

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-26 23:15

En sån ska jag ha! Den svarta färgen borde passa bra i en bil t ex. Mycket snyggare än vitt!

Har beställt en.

Mycket snygg, om det inte vore för autograferna. Men en stålborste så

Förresten har det iom denna U2-box introducerats en ny funktion i iTunes Music Store. När man laddar ner boxen följer nämligen en 14-sidig PDF med, som ett vanligt konvolut med info, bilder osv. som man kan skriva ut. Den hamnar som en vanlig låt i iTunes, men dubbelklickar man öppnas den som PDF i förhandsgranskning. Bra Apple, precis vad jag saknat!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-11-26 23:48

Autograferna är ju en av de coolaste sakerna med U2-iPoden juh! Du har nog missuppfattat det här!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-11-27 04:19

Tycker själv att den är gräsligt ful... autograferna ger väl ett litet plus dock.

Men alla har olika smak...

Aha - cool. Konvolutet följer med i lådan, det kanske framgick av min granskning.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-11-27 08:38

Ohyggligt ful. Kanske hade blivit bättre som helsvart eller någon annan färg nästan vilken som helst som inte var röd...

Kanske gul, som tröst nu när AIK inte finns kvar i eliten varken i hockey eller fotboll?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-27 11:56
Ursprungligen av iggy:

Ohyggligt ful. Kanske hade blivit bättre som helsvart eller någon annan färg nästan vilken som helst som inte var röd...

Kanske gul, som tröst nu när AIK inte finns kvar i eliten varken i hockey eller fotboll?

Ja. Sportfärger/sportloggor på teknikprylar (typ mobilskal), halsdukar m.m. är ju verkligen smakfullt & classy....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-27 14:06

En sak bara- kupongen ger väl $50 OFF, dvs, så vitt jag förstår så kostar väl "boxen" ändå ytterligare $100?

*edit* kollade, visst kostar boxen $149,99.

Lite småtung nedladdning sedan, 446 låtar...

Inga svarta lurisar? :?

Nope - det är vanliga vita lurar som medföljer. Dom vita lurarna visar ju att "här kommer en iPodanvändare" och Apple vill nog inte ändra på det.

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-11-27 23:30

När dom släpper en iPod Reggae Special Edition slår jag till. Tills dess får jag nöja mig med min 1st Gen-5Gig-poddare.

Ursprungligen av Jånte:

När dom släpper en iPod Reggae Special Edition slår jag till. Tills dess får jag nöja mig med min 1st Gen-5Gig-poddare.

en reggae edition skulle även jag slå till på direkt.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-28 21:08
Ursprungligen av Jånte:

När dom släpper en iPod Reggae Special Edition slår jag till. Tills dess får jag nöja mig med min 1st Gen-5Gig-poddare.

Grön med gult hjul då?

Ursprungligen av Jånte:

När dom släpper en iPod Reggae Special Edition slår jag till. Tills dess får jag nöja mig med min 1st Gen-5Gig-poddare.

Om dom någon gång släpper en Eddie Meduza iPod så kommer jag garaterat att köpa ...fast någonting säger mej att dom inte kommer att göra det...undrar varför?
Annars så tycker jag att U2 iPod är snygg för att säga något som har med artikeln att göra.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-29 15:25

Skulle vilja ha en. Min G3 börjar kännas lite mossig!

1
Bevaka tråden