Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spelprestanda i Powerbook 15"?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena,

Har precis beställt en PowerBook 15" SuperDrive och skulle vilja veta vilken nivå av prestanda jag kan vänta mig när jag spelar spel. Jag ägde tidigare en liknande bärbar PC med samma grafikkort och en Centrino 1,7 GHz. Jag kunde utan problem lira PC-spel såsom Far Cry, vilket var det dåvarande snyggaste spelet på marknaden.

Det talas dock om att spelen för Mac ofta är hafsigt portade och inte alls optimerade, så jag skulle vilja höra av er PowerBook-ägare hur spelen flyter på era maskiner. Kan man lira Sims 2, Halo, Command & Conquer: Generals, Call of Duty och Unreal Tournament utan problem på era datorer, eller är det olidligt?

Min förra laptop var ett monster när det kom till spel och jag vill gärna kunna lira lite på min PowerBook också, även om det inte är huvudsyftet med datorn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-28 16:22

Halo är inga problem...

  • Medlem
  • Solna
  • 2004-11-28 16:41

Sims 2 är inte (färdig-)portat än så jag skulle bli förvånad om någon överhuvudtaget kan spela det, oavsett vilken Mac de har...

Ursprungligen av TERdON:

Sims 2 är inte (färdig-)portat än så jag skulle bli förvånad om någon överhuvudtaget kan spela det, oavsett vilken Mac de har...

Vad menar du?

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2004-11-28 17:01
Ursprungligen av Lundmark:

Vad menar du?

Sims2 finns inte till mac än, så där är rätt svårt att testa om det flyter eller ej på en mac

inget av dom spelen bör inte vara några som helst på den datorn... bara se till att du har mycket ram minne i den så...

Tack för svaren.

Det bör tilläggas att jag helst slipper se dryga svar från folk som njuter av att påpeka faktafel istället för att hjälpa till. Sims 2 är åtminstone på ingång har jag fått veta nu.

Koncentrera er på de andra spelen istället.

-----
Redigerat inlägg. Att kalla folk för idioter tolereras inte.

/Christofer

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2004-11-28 20:29
Ursprungligen av Lundmark:

Tack för svaren.

Det bör tilläggas att jag helst slipper se dryga svar från folk som njuter av att påpeka faktafel istället för att hjälpa till. Sims 2 är åtminstone på ingång har jag fått veta nu.

Koncentrera er på de andra spelen istället.

-----
Redigerat inlägg. Att kalla folk för idioter tolereras inte.

/Christofer

om det är mig du menar så kan jag säga att jag förtydliga det TERdON sa. det var inget illa menat i det, eftersom jag trodde du inte förstod vad han sa

  • Medlem
  • Solna
  • 2004-11-28 21:28

Och vad gäller mig så kan jag inte veta varför du väljer ut exakta exempel. Med ditt första inlägg så är inte en omöjlig tolkning att du vill att _just_ de spelen du nämner ska funka. Du kanske är Sims-fantast, vad vet jag? Vilket just i Sims2-fallet då kan vara bra att veta att det inte finns än...

Love, peace and välkommen till mac-världen i alla fall. Med tanke på hur relativt bra det går att spela på min iBook 12" så borde det mesta funka på din PowerBook.

Inga av de spel som du nämner är olidliga på Mac. Men de flyter nämnvärt sämre än på motsvarande PC... Och kommer dessutom oftast ca 0.5-1.5 år senare till Mac (vissa undantag finns).

På en 2x2GHz med Radeon 9800 måste Halo köras i 800x600 för att fungera bra (tycker jag i alla fall). På samma dator flyter Unreal Tournament 2004 hur bra som helst och släpptes (nästan) samtidigt som PC-versionen.

  • Medlem
  • 2004-11-29 14:37

Jag tror att alla de där spelen kommer fungera utmärkt på din fina PB.

Ledsen för min sporadiska spydighet. Tackar för svaren.

Vi får se om det fungerar antar jag. Annars är det en trevlig dator i övrigt förhoppningsvis.

  • Medlem
  • 2004-11-29 19:28
Ursprungligen av Lundmark:

Ledsen för min sporadiska spydighet. Tackar för svaren.

Vi får se om det fungerar antar jag. Annars är det en trevlig dator i övrigt förhoppningsvis.

Det är en oerhört fin dator! Spelen kommer troligtvis funka mycket bra ett tag till!

1
Bevaka tråden