Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker prisvärt webbhotell

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi använder Loopia nu, vilket fungerar väldigt bra, men det är dyrt med tanke på vad lite man får i grundpaketet. Alla funktioner kostar dessutom extra vilket inte framgår i produktbeskrivningen. Obegränsat antal underdomäner blev man lovad bland annat, men inte en enda fick man. De kostar flera hundra kronor styck att köpa till i efterhand. Jag har märkt att många webbhotell kör med liknande information, som ju faktiskt är vilseledande.

b-one är inget alternativ, då det tog det dem nästan ett halvår att avbryta en order och betala tillbaks pengarna.

Jag söker ett prisvärt, pålitligt webbhotell med tydlig information om vad som ingår. Några förslag?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-11-26 14:59

Gå utanför Sverige. Kolla in t.ex. kualo.com.
Nu när dollarn är billig är det ju ännu trevligare än vanligt.

Senast redigerat 2004-11-26 23:00
  • Medlem
  • 2004-11-26 15:27

Jag använder http://www.linux.se/ till en större tjänst jag arbetar med, och är än så länge nöjd.
Mycket lagringsutrymme för pengarna, MySQL och PHP bland annat, snabb (i motsats till b-one...) och pålitlig.

  • Medlem
  • 2004-11-26 22:49

Oderland.se funkar fint och är inte blodigt dyra.

Intressant att denna tråd kommer GÅNG PÅ GÅNG och ingen bryr sig om att söka.

Adrian Bengtsson använder just webhotell-trådar som ett internt skämt, det finns nog 100 trådar om exakt samma ämne nu

Kanske dags för en webhotellguide?

Ursprungligen av Björnström:

Adrian Bengtsson använder just webhotell-trådar som ett internt skämt, det finns nog 100 trådar om exakt samma ämne nu

Nämen, inte skulle väl jag göra något sådant?

Ursprungligen av Björnström:

Kanske dags för en webhotellguide?

Inte en dum idé. Tills vidare kan jag rekommendera Christopher Månsson och alla andra min sammanställning över "tips på bra och billiga webbhotell"-trådar.

  • Medlem
  • 2004-11-26 23:12

jo, jag har retat mig på det, men saker och ting förändras. Vad som är bäst vid ett tilfälle är inte givetvis bäst nästa gång nån frågar. Ska vi låta en flera år gammal fråga om vilket OS som är bäst ligga kvar? OS9 eller 10.0

Men jag håller med om att en faq om tex hur man får tillbaka åäö i Explorer i OS9 vore på sin plats...

Jag tror att du har en poäng där , jag har visserligen inte varit här så länge men jag har sett en hel del inlägg om bästa/billigaste webbhotell och liknande...men isf måste den ju uppdateras då och då.

Ska vi göra en guide ur Mac-perspektiv? Dvs betygssätta efter macfunktionalitet och egna omdömen?

Ursprungligen av Björnström:

Ska vi göra en guide ur Mac-perspektiv? Dvs betygssätta efter macfunktionalitet och egna omdömen?

Såklart ska det isf vara ur mac-synpunkt tycker jag

www.wpsyd.com

Testat de flesta men ingen är i samma klass!

1
Bevaka tråden