Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac G4 skärmtrubbel!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Skärmen på min 17" iMac har blivit blå. Ser lite ut som när man håller på att stänga av datorn. Typ som en blå film över hela skärmen. I början blev den blå ett par minuter och gick sedan tillbaka till normal antingen av sig själv eller om man satte den i vila och väckte den. Nu har den däremot varit blå i över ett dygn. Testade just att koppla in en annan skärm via skärmutgången och på denna blir bilden korrekt. Jobbit

Någon som varit med om liknande eller kanske har något tips?

Kör OS X 10.3.6 om det nu gör någon skillnad.

Tacksam för all hjälp!

Har du kollat kalibreringen?

  • Medlem
  • 2004-11-26 21:50

För mig låter det som en kalllödning i skärm/grafik delen i din stackars dator.
det är vid sådana tillfällen folk brukar banka och slå rätt frenetiskt på sina små dyrgripar..

Är det en CRT skärm eller TFT? (ursäkta om något är uppenbart och ja är trög i huvudet..)
Jag tycker iaf det låter som om det är hårdvarufel på skärmen.... men lovar inget..

  • Medlem
  • 2004-11-26 22:44

Om det inte är modermodemet som spökar kanske det vara som i iMac G3, logikkortet som håller på att ge upp. Jag vet inte om G4 har ett sånt, men problemen dök upp ibland på de äldsta iMacarna.

pawh: 17" iMac finns bara med platta skärmar.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-26 22:56

Jag skulle prova att röra lite på skärmen - förr eller senare måste ju någon iMac G4 få knas med sladden där i armeriet…

Ursprungligen av Pär:

Jag skulle prova att röra lite på skärmen - förr eller senare måste ju någon iMac G4 få knas med sladden där i armeriet…

Jo det känns nästan som om det skulle vara något sådant. Får prova att öppna burken någon dag och pilla lite. Grafikkortet borde inte vara paj då jag får ut riktig bild via extrautgången?

1
Bevaka tråden