Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reparera textdokument

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla kunniga
Jujumen det är just de kunniga inom området med att återskapa ett textdokument som jag söker.
Min dotter har skrivit ett längre textdokument i mac os x textredigeraren ( jo jag vet att det inte är lämpligt, men nu är det gjort iaf ).
Problem har uppstått då det inte går att starta den i textredigeraren, apple works eller open office.
Jag har även testat i word 2004 test version som följde med burken när jag köpte den.
Jag har sett att det finns något som heter file salvage, men jag är inte så sugen på att betala 80 dollar för en fil om det inte finns någon garanti för att det fungerar.
Så vad jag frågar om är eventuella förslag att göra med den stackars filen ( alternativet att slänga bort den har iofs gått genom mitt huvud )
Tack på förhand

// Tomas

Det bifogade scriptet försöker öppna filen och kopiera innehållet till klippbordet, varefter du kan klistra in det i ett nytt dokument

Tackar det fungerade alldeles utmärkt
Visst det blev ju lite fel i texten, men det kan man leva med
// Tomas

Ja förmodligen var dokumentet skadat, men på det här sättet så slipper hon ju skriva om det iaf.

1
Bevaka tråden