Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hearts of Iron

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-11-25 22:05

Undrar om det finns personer här som spelar/spelat Hearts of Iron?
Ville mest höra åsikter på hur spelet är och så där.

Jag är en trogen spelare, eller var det tills skolan började. Så under terminerna så får spelet sammla damm för jag har lätt för att fastna i många långa timmar och det medför underkänt på tentorna.

Som jag skrev ovan så är det lätt att fastna i spelet när man har börjat. Det är ett utmärkt spel om man gillar verklighetstrogna strategiska spel. Spelet går att spela hur man vän vill man kan välja att spela UK, då måste man ta ställning till, hur vill jag bekämpa fienden, var kommer fienden att anfalla, hur är fiendens fördelning mellan vapenslagen, hur tekniskt utvecklat är motståndaren.

Man kan spela alla länder som fanns under andra världskriget men dom stora länderna är dom roligaste att spela. Det finns flera olika teknologier så man måste välja att satsa på rätt så att den befintliga armen får uppgraderingar och inte forska till saker som man inte kommer att ha större nytta av.

Hearts Of Iron sker timmvis, varje sekund i verkligheten är en timme i spelet (Beroende på vald hastighet). Detta ger möjligheten att kl 06:00 så skickar man bombplan till den del man ska anfalla planen splittrar organizationen hos trupperna kl 07:00 skickar man in tanks för att förstöra det största motståndet och kl 10:00 skickar man in infanteri och nya bombplans anfall för att knäcka motståndet helt.

Allt detta ger oändliga möjligheter att uppnå seger. Så det är bara att välja hur ingående man ska spela. Har suttit i timmar för en timme i spelet när det var som mest.

Korfattat så är spelet MYCKET djupgående men lätt att lära sig. Jag rekomenderar spelet till dom som tycker att spelet verkar intressant och gillar att spela långa strategi spel som tar flera dagar att spela.

Tips till alla som spelar, KOLLA ERA LEDARE SÅ ATT DOM SKÖTER SIG det är A och O. Spara varge kvartal i spelet, har en tedens att hänga sig efter ett tag. Spela tyskland någon gång, det är alltid roligt att vara destruktiv ibland.

EDIT: Rättstavning

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-11-26 10:33

ja det verkar vara ett bra spel så det är väl bara att köpa då

1
Bevaka tråden