Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ni som pluggar på Univ...

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Första resultatet är inne från klassen första tentamen.
Av 34 elever blev 3 godkännda.
Det är tentan på de två första A-kurserna.

Debatten går het på klassens mejllista som ni kan förstå.
Hur ska jag tolka detta usla resultat från klassen inkl mitt eget.
Klassmedlet låg självklart lägre än G-gränsen.

Fråga sambon som pluggat en massa år och hon sa att detta brukar hända ibland på just tekniska linjer aldrig på andra.

Ska detta tolkas som om de tekniska lär ut för dåligt?
Vad säger ni?

Läser Systemvetenskap tentan var på Programutveckling 5 p.

Jag pluggar andra året på Kognitionsvetenskap i Linköping.
Jag var med om det fenomenet förra hösten och trots att många kompletterat under årets lopp så är ungefär halva klassen fortfarande inte klara med dom två första kurserna. Vi har också diskuterat det flitigt, både bland studenter och programledning. Och det vi kom fram till var att det var ett par olika orsaker som gjorde att kurserna, som annars är ganska lätta, bara blev fel:
• Föreläsaren var inte dålig, men gav aldrig kursen eller studenterna någon uppmärksamhet. Han var väldigt stressad.
• Vi fick ingen vikarie dom gånger föreläsaren var sjuk (sjukskriven på halvtid).
• Ett par "starka" studenter som var lite pessimistiska drog med sig flera andra att inte göra allt vad de kunde.

Jag har precis läst ett mycket intressant inlägg i debatten på listan. De visar sig att de är bara de som aktivt programmerar som klarat tentan.
Klara man inte de två sista uppgifterna får man bara ett poäng avdrag på resterande tentan för att bli underkännd.