Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska köpa en tegelstan, gammal som gatan...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er!

Jag hade tänkt köpa en riktigt, riktigt gammal mobil. Ju färre funktioner (så länge GSM/SIM-kort fungerar) och ju större yttre dess bättre!

Mitt minne stäcker sig bara tillbaka till Nokia 2110, men visst finns det ännu bättre val? Hjälp mig att minnas de riktigt feta tegelstenarna!

Ericssons 300-, 600- och 800-serier var riktigt rejäla doningar, sällsynt bra på det de var avsedda till (d.v.s. att ringa med) och med exemplarisk mottagning. Förvånansvärt många såna används fortfarande i dagligt bruk. Fast 300-serien börjar bli lite svårare att få tag på batterier till, så den går kanske bort.

...eller varför inte en sån här raritet?
(inte gsm iofs...)

Jag har en Philips Fizz...

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2004-11-25 23:26

Varför inte "the mother of tegelstens": Motorola Dynatac

Kan nog vara tricky att hitta förstås...
Min första mobil var en sån - fast en svart. Lite diskretare

Ursprungligen av tomcat:

Varför inte "the mother of tegelstens": Motorola Dynatac

Jag tror jag har en ännu värre tegelsten liggande i nån låda i garaget; Ericssons första nalle från 1987!

[center]

[/center]

Dynatacen hade jag som andra telefon, och tyckte den var smigig! Jag kan väl rota rätt på den, men 'bajonettbatterierna' lär vara helt kaputt! Jag rev ur en av cellerna och kopplade en sladd med banankontakter som man kunde ansluta till extern strömkälla. Nån taltid var det inte fråga om. Min modell var 1:a uppgraderingen med lysande tangenter.

NMT 900 endast.

  • Medlem
  • Solna
  • 2004-11-26 01:17

Om det inte vore för att min mamma fortfarande använder sin Ericsson GH198 så hade jag säkert kunnat få henne att sälja den till dig...

http://www.samlaren.org/telefon/gh198.jpg

Äldre mobiler verkar hålla bättre än dagens...
Min SE T610 börja bli seg på nåt kontisgt sätt.. kanske skulle man köpa sig en gammal lur

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-11-26 09:30

retrofone.com

1
Bevaka tråden