Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svenska myndigheterna ratar Internet Explorer

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Här kan man läsa om hur dom änrligen fått upp ögonen. Det är ju ändå väldigt många som läser aftonbladet. Jag undrar vad detta kan få för konskvenser på webläsarmarknaden, hoppas fler byter till Firefox.

http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,566877,00.html

"För företag kan licensfrågor bli ett problem, det vill säga att det kostar att använda webbläsaren."
Av de som räknas upp är det väl bara Opera som kostar pengar.

Ursprungligen av Kristofer:

"För företag kan licensfrågor bli ett problem, det vill säga att det kostar att använda webbläsaren."
Av de som räknas upp är det väl bara Opera som kostar pengar.

När man godkänner licensavtalet för Explorer så måste man gå med på att man har en betald version av operativsystemet man installerar på. Därav kostar det pengar, men jag vet inte om samma klausul finns med för t.ex. Safari...

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

När man godkänner licensavtalet för Explorer så måste man gå med på att man har en betald version av operativsystemet man installerar på. Därav kostar det pengar, men jag vet inte om samma klausul finns med för t.ex. Safari...

Jag tolkade det som att de menar att man kan installera de alternativa webläsarna fritt som privatperson, men att det kan kosta pengar för företag. Kanske fattade jag fel

Ursprungligen av Kristofer:

Jag tolkade det som att de menar att man kan installera de alternativa webläsarna fritt som privatperson, men att det kan kosta pengar för företag. Kanske fattade jag fel

Så kan det nog vara. Vissa licensavtal är tidsbegränsade och sen måste man välja att uppdatera.

1
Bevaka tråden