Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med klubblokalen

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det uppstod en del problem idag pga att någon medlem (eller läsare) har kontaktat koncernledningen för det företag som äger lokalerna där vi tänkt anordna Apple History Night.

Jag vet inte om det skett i ren illvilja eller bara för att ställa en massa frågor, det resulterade i att plötsligt är VD och en massa andra chefer inblandade i något som skulle vara en enkel filmvisning och pubkväll.

Imorgon får jag veta om vi överhuvudtaget är välkomna.

Jag hade inte kunnat drömma om att det skulle få sådana här konsekvenser, då hade jag agerat annorlunda (bara bjudit in mina vänner).

Trist.
Men jag hoppas att koncernledning och VD'n visste om detta innan så att det inte var någon anställd utan mandat som lovat bort något. Sånt är aldrig poppis.

(Det var inte jag som sa något i alla fall)

Ja, då får man väl gratulera personen i fråga. :rolleyes:

/M

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-24 18:45

fy fasen vad tråkigt
Jaja... jag håller tummarna för er.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-24 21:45

Det låter ju märkligt. Vad kan vara provokativt i en liten filmvisning? Lycka till Björnström, vi håller på dig!

Vänligen, Ylan

Jag vill inte tro att det är någon missunnsam jäkel. Men med mac.se-attacken i åtanke blir det inte lätt att släppa den teorin.

Jag hoppas det bara blivit ett missförstånd att någon fått reda på att Björnström bjudit in en massa personer och någon blev orolig p.g.a. att det skedde över internet. Hoppas fortfarande att jag har en anledning att besöka huvudstaden den 2:a december!

Ni förstår nog hur sånt här fungerar - personliga relationer och kontakter.

Lokalen är egentligen dyr som fan, jag känner lite folk och fick en bra deal. Någon ringer till AVIS huvudkontor och börjar ställa frågor - högsta cheferna blir inkopplade och ringer till lokala kontoret. En massa frågor hit och dit - varför ska vi låta 50 pers komma och kolla på film?

Jag vet inte exakt vad som sagts men jag vet är att jag har fått det riktigt jobbigt. Ingen gillar att chefen ringer och skriker.

Detta stannar inom Plusforumet, tydligen hänger halva AVIS huvudkontor på 99mac nu.

  • Medlem
  • 2004-11-24 22:35

Ush, fy vilken soppa! Trisst!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-11-25 10:48
Ursprungligen av Björnström:

Ni förstår nog hur sånt här fungerar - personliga relationer och kontakter.

Lokalen är egentligen dyr som fan, jag känner lite folk och fick en bra deal. Någon ringer till AVIS huvudkontor och börjar ställa frågor - högsta cheferna blir inkopplade och ringer till lokala kontoret. En massa frågor hit och dit - varför ska vi låta 50 pers komma och kolla på film?

Jag vet inte exakt vad som sagts men jag vet är att jag har fått det riktigt jobbigt. Ingen gillar att chefen ringer och skriker.

Detta stannar inom Plusforumet, tydligen hänger halva AVIS huvudkontor på 99mac nu.

Ja, vi får verkligen hoppas på att detta nu stannar inom Plus-forumet. Det verkar ju tyvärr vara lite svårt för vissa att låta bli att vidarebefordra det som skrivs här.

Fy fan vilka skvallerbyttor det finns!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-25 11:42

Björnström, vet du om det är samma person som skvallrade om Evas iMac och Mattias ev. jobbyte?

Ursprungligen av mrjean:

Björnström, vet du om det är samma person som skvallrade om Evas iMac och Mattias ev. jobbyte?

Det kan jag inte tänka mig. För övrigt kan vi kalla skvallerbyttan för fd medlem sedan 4 timmar

  • Medlem
  • 2004-11-25 17:12

fd plus-medlem eller fd medlem?

fd allt.

Har det kommit något besked ang lokalen?

  • Medlem
  • 2004-11-25 18:34

Vissa tycks inte kunna låta bli att förstöra för andra.

Vansinnigt tråkigt att konstatera.

Det blir definitivt inte någon History Night iallafall - har försökt förklara varför det kommer folk till AVIS på Sveavägen och frågar efter mig: "Jag läste att 99mac tagit över den här lokalen, är det säkert att inte Martin är här...".

Skriver en kort krönika om det lite senare

Ursprungligen av Björnström:

Det blir definitivt inte någon History Night iallafall - har försökt förklara varför det kommer folk till AVIS på Sveavägen och frågar efter mig: "Jag läste att 99mac tagit över den här lokalen, är det säkert att inte Martin är här...".

Skriver en kort krönika om det lite senare

Helt sjukt hur folk beter sig nuförtiden.. Man måste ju snart ha papper på varenda liten grej, lån av en lokal för att ha filmkväll å bjuda en grupp av människor på snacks å dricka.. Man kan ju undra vad som ligger bakom det hela, avundsjuka? Det tror jag alternativt någon har något personligt emot Björnström som person eller 99Mac , men den personen har verkligen sabbat för XX antal personer som endast velat ha chansen att ha en trevlig kväll med lite film å snack..

Pust ibland blir man så trött på allt att man vill ta närmsta flyget där ingen vet vad man heter, bort från allt sådana här surisar som förstör.. :eek:

Sen kan man ju undra sig, om jag hyr en lokal av ett företag, har jag automatiskt börjat jobba eller tagit över det företaget? Skulle inte tro det..

Martin, hör efter med Zita annars. Dom kan fixa schyssta låga priser. Känner dessutom lite folk där.

Jag har flygbiljett upp som inte går att avboka, så jag kommer ändå. Väntar och ser hur det detta utvecklas.

Middagen på Il Forno da Pino går väl kanske fortfarande att anordna.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-11-29 12:30

Känns lite märkligt att läsa hur snabba folk är på att dra slutsatser. Jag har inte sett någonting som tyder på att detta skulle ha gjorts med flit (Björnström kanske kan korrigera mig på det). Mer troligt är det att det är någon/några som helt enkelt inte tänkt sig för i sitt handlade.

Försöker att tro det bästa om människor tills jag är motbevisad. Inte tvärt om.

Jag väntar svar ifrån Macoteket Store - räknar med att höra av dom före 14.00.

Då får vi låna deras övervåning inkl 3000ANSI videoprojektor. Inte samma sak dock, ska vi ställa in eller köra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-29 14:55

Det är väl bara att köra om Macoteket ställer upp.

Jag måste få veta i kväll hur det blir med klubblokalen. Är det fortfarande osäkert så måste jag avboka.

1
Bevaka tråden