Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony Ericsson 910i

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur gör jag för att kunna använda Ical och adressboken med SE 910i?
Är totalt okunnig om det här.
Ser att telefonen har kontakt med datorn via bluetooth!
Och det här med Isync?
Måste man vara medlem i . mac för att det ska funka?
Eftersom jag är så fruktansvärt okunnig när det gäller telefon och mac så uppskattar jag alla råd.

Sen tycker jag det är skit att det inte medföljer programvara till mac från SE!
Men det är en annan femma!.))

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-09-28 22:15

Jag syncade nyss med iCal den dök i iCal först med samma icon som jag hade till min K700a men sen utan nån alls. Prova para ihop dem först från P910an.

Men var i Ical hittar jag nåt om syncning?
Vilken icon , var ligger den?
På skrivbordet?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-09-28 23:40

Jag menade iSync

Är du medlem i .mac då?
Den symbolen är ju i Isync
Eller kan jag synca utan dom?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-09-28 23:52

I iSync så väljer du att lägga till en ny enhet (cmd N) då ska den hitta din P910a det gjorde den här.

Min gör inte det tyvärr!
Ttrots att jag är ansluten via bluetooth!
Men jag får fortsätta imorgon !
Tack för din hjälp!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-29 09:08

Har du parat i hop enheterna?

Hej du måste först o främst para i hop eneterna, tror du gör det under bluetooth inställningar.
Kontrollera också att du har isync 1.5, tror det är ett måste för att 910i ska funka.
Där måste du också lägga till 910. sen är det bara att trycka på synca. Men jag behövde starta om både dadorn och mobilen innan jag fick det att fungera.
Lycka till

Obs, får ibland ngt på telefonen typ kern exec orsak 3, men det verkar funka i allafall!

Maccis o Tratter!
Stort tack , nu funkar det. fick gå in precis som tratter sa i bluetoothinställningar och klicka lite!

TACK FÖR HJÄLPEN!

Får det inte att fungera, har försökt alla era tips, och har endast lyckats synkronisera adressboken en gång. Finns det ngt annat oprövat tips ?

Har det funkat en gång borde det ju funka i fortsättningen också!
Kolla att du verkligen har kontakt med din telefon!

USB-kontakt?

Jag har just köpt en P910i och försöker få kontakt med iSync via den medföljande USB-dockan. Men det går inte. Är det bara Bluetooth som fungerar för Mac?

Ursprungligen av cfjohansson:

Jag har just köpt en P910i och försöker få kontakt med iSync via den medföljande USB-dockan. Men det går inte. Är det bara Bluetooth som fungerar för Mac?

Jag själv har P900 med medföljande USB-dockan. Du kan endast synkronisera med din P910i över Bluetooth.

Det finns uppenbarligen ingen standard hur synkroniseringen skall gå till över USB.

Kanske Apple borde utveckla en IEEE-standard så att alla mobil- och operativsystemtillverkare kan stödja standarden. Då blir det också lättare för kunden att välja rätt telefon, samt att telefonerna blir plattformsoberoende.

  • Medlem
  • 2004-12-26 20:37

Problem

Min P900I har funkat att synka med powerbooken.
Nu helt plöstligt funkar det inte längre.
Telefon & dator har kontakt men när synkningen startar stannar den på ca 10% av stapeln

Får sedan ett meddelande att p900i kan inte nås ????
Men det gör den!!!

Any clue eller tips

Har haft samma grej också!
Kommer inte riktigt ihåg hur jag gjorde men jag tror jag parade ihop på nytt!

1
Bevaka tråden