Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa liten bärbar HD men vilket märke?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-24 09:06

Tänkte köpa en liten bärbar HD att bära bilder o grafiska jobb mellan olika ställen..

Mina erfarenheter av LaCie har gjort att jag sneglat på en sån där liten bärbar sak. 60 eller 80 GIG

Ngn med erfarenheter eller råd o dåd om sånt?????

Andra märken rent av?

Gärna en motivering.

Tack på förhand.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-24 09:08
Senast redigerat 2004-11-24 09:29

Cool, coolare, COOLAST

  • Oregistrerad
  • 2004-11-25 01:54

Min skola har Lacie-diskar på 40 gig (ett par år gamla, därav kapaciteten). De funkar väldigt bra och är mycket tåliga p.g.a. tjock gummikant runt om. Har stått emot år av misshandel från studenter och är still going strong. Jag har bara positiva erfarenheter av Lacie och de är ju garanterat mer prisvärda (om än inte lika coola) som iPod photo...ahem.

Om du inte vill ha en med skärm för att kolla på fotona du har i den förstås, då är väl Nikon Coolwalker eller nån Archos att tänka på. Men de är dyyyra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-25 09:40

Ta en Sarotech Cutie. Mycket bra byggkvalitet, och snygg! Finns med Firewire 800-port också (alltså FW 400, FW 800 och USB 2).

Moi har en LaCie 250-giggare, funkar suveränt; liten (utanpå ), snygg, tyst, robust, prisvärd, snabb (fw 400/800).

iPod är det i särklass coolaste valet. Allt annat är smålandslösningar.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-25 13:29

O wow skall kolla denna sarotech sak.. tack tack... öh vem säljer den på bästa sätt??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-25 16:43

Jag har en Sarotech Cutie av den äldre designen (silverfärgad med blå front och bakstycke). Den nya är snyggare. I den stoppade en 80GB HD som jag fick pga ett felköp Tur att Compaq laptop inte kunde använda den!
Den fungerar ypperligt även om jag bara har två FW-kontakter (6-pin) på den, och formatterad i mac-format.

Köpte den för övrigt på inWarehouse för ca två år sedan. Nya modellen finns kanske där!

1
Bevaka tråden