Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fler än 2 HDs i en G5a???

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-24 11:51

Hur göra - om man skall göra så?

Jag har 2 i min G5a - det räcker inte.

kanske bättre att fylla på med externa i stället för att stoppa i fler ”burken” -??

Ursprungligen av fjellis:

Hur göra - om man skall göra så?

Jag har 2 i min G5a - det räcker inte.

kanske bättre att fylla på med externa i stället för att stoppa i fler ”burken” -??

Har för mig att jag sett en tysk lösning på detta problem (på Ebay). Men eftersom burken står stilla skulle man kanske kunna lägga en lös framför grafikkortet? och det måste väl inte vara SATA utan man kan väl ha en till på ata-kablaget till den optiska driven?

MVH: Peter

  • Oregistrerad
  • 2004-11-24 12:11
  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-24 13:30

Åh tack -men va dyrt -- lägger ned - blir att skyffla undan i stället till externa.

Tack tack för tipsen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-24 17:22

Det finns externa SATA diskar till G5an nu, ingen prestanda förlust med andra ord.

Mer än 1 disk i G5???

Har just fått en ny disk i handen: Hitachi deskstar 7K250 160GB SATA/150, köpt ny för 900:- inkl frakt. Trodde jag gjorde klippet Macoteket tar ju över 1000:- exkl frakt men jag glömde supporten för jag får inte macen att se den.

Provade först att lägga till den i andra facket, i med kablagen och igång men icke, provade då att plocka ut den gamle och placerade den i översta facket och starta från install cd men icke.

Kan den vara kass?? Har aldrig råkat ut för liknande sen SCSI-tiden.
Jag får kanske prova att returnera den eller så får jag ett par fina tips från medlemarna i denna fantastiska förening.

  • Medlem
  • 2004-11-24 20:54

Här är en som har 10 diskar internt i sin G5.
http://discussions.info.apple.com/[email protected]@.689b834b
Bildlänk i första inlägget.

1
Bevaka tråden