Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reseadapter / överspänningsskydd

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-24 01:08

Jag åker till San Francisco om en månad och har ett mindre problem.

Jag behöver dels en reseadapter (för enkel inkoppling i strömuttag i de vanligaste länderna, typ USA, AUS, ENG, FRA, TYS...) och dels ett överspänningsskydd för resebruk, alltså någon litet, lätt och smidigt och endast för en (1) kontakt.

En reseadapter finns på Clas Ohlson t.ex., men jag skulle gärna köpa en produkt som kombinerar dessa två funktioner i en. Vet någon om det finns såna och var man kan hitta dem?

Alternativt är jag också intresserad av enbart ett överspänningsskydd för resebruk, som jag i värsta fall kan kombinera med redan nämnda adapter och på så vis komma undan ändå, dock med två enheter.

Jag vet inte om det behövs konvertering av strömstyrka om man har en dator inköpt i Europa och ska köra den i USA, men om det är så, ser jag gärna att en sån funktion också finns.

Finns det en sån allt-i-ett-grej eller är jag för optimistisk?

Senast redigerat 2004-11-24 01:30

Lånar din tråd och meddelar att även jag är intresserad av ett överspännings skydd till min ibook. Något litet nätt som inte kostar allt för mycket,

Jag har köpt min iBook i USA och till min förvåning så står texten på adaptern på svenska "Apparaten skall anslutas till jordat uttag", så jag tror inte att du behöver konvertering av strömstyrkan!

Hur stor är chansen att jag som svensk går in i en butik i USA och kommer ut med en adapter
där texten är på svenska?

Hoppas det hjälper något!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-24 12:22

Okej, då behövs med andra ord bara en adapter med inbyggt överspänningsskydd.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-24 16:40

Fick följande svar från Carl på inwarehouse:

"Nu har jag letat och tyvärr inte lyckats hitta en vettig produkt. Jag tror att du har störst chans att hitta rätt produkt på en flygplats."

Väntar dock lite till på att nån här har något tips...

Flög med Air Canada en gång och de sålde en sådan adapter. Jättesmidig sak som konverterar till/från alla dessa länder. jättesmidig B=3 D=3 H=7cm. Så flyg med dem Annars är nog flygplatser ett bra tips

  • Oregistrerad
  • 2004-11-24 17:07

Men hade den inbyggt överspänningsskydd också? Det är det som är det kluriga att hitta, adapters finns i massor.

Ursprungligen av Shinji_Ikari:

Flög med Air Canada en gång och de sålde en sådan adapter. Jättesmidig sak som konverterar till/från alla dessa länder. jättesmidig B=3 D=3 H=7cm. Så flyg med dem Annars är nog flygplatser ett bra tips

1
Bevaka tråden