Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudformat på polyfoniska ljudsignaler?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad är ljudformatet på polyfoniska ringsignaler i exempelvis T630? Jag vet att K700i kan spela upp mp3, men det är inte samma format i de vanliga mobiltelefonerna med polyfoniska signaler?

Finns det något program som kan koda till detta format (kan QuickTime)?

/Jont Olof

Hittade en tråd här om hur man skapar polyfona ringsignaler. Där talades det om midi, men T630 kan ju exempelvis spela in och spela upp ljud direkt på telefonen. Vilket format är detta i? Och kan man föra över/tanka hem sådana filer om man hittar någon kul WAP-sida (alternativt, som jag, skapar en sådan hemsida)?

Jont Olof

  • Oregistrerad
  • 2004-11-24 10:28

Tror det är AMR (adaptive multi-rate), men är inte hundra på om det är enbart "röstnoteringar" eller om det är rignsignaler oxå.

Annars är väl MIDI det man använder (smått och behändigt).

Vet inte vad det finns för program för konvertering (och om det är pilligt att göra mp3 till AMR eller om det bara är ny info i headern) men har funderat på att kolla upp (men det har inte så hög prioritet direkt).

Men MIDI är ju käckt, och det finns millioner filer på internet.
Kapar till dom till lämplig längd och stycke fixar QT

Wirelessly posted (SonyEricssonT630/R401 Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0)

Ursprungligen av Pär:

Tror det är AMR (adaptive multi-rate), men är inte hundra på om det är enbart "röstnoteringar" eller om det är rignsignaler oxå.

Annars är väl MIDI det man använder (smått och behändigt).

Vet inte vad det finns för program för konvertering (och om det är pilligt att göra mp3 till AMR eller om det bara är ny info i headern) men har funderat på att kolla upp (men det har inte så hög prioritet direkt).

Men MIDI är ju käckt, och det finns millioner filer på internet.
Kapar till dom till lämplig längd och stycke fixar QT

Midi är bra, men det är riktigt ljud jag vill kunna skicka över, inte nödvändigtvis musik. Därför faller midi-konceptet. Finns det någon plugg till QT som ger stöd för ditt format? /Jont Olof

Edit: Korrigering av felaktiga Å, Ä, Ö!

Senast redigerat 2004-11-24 13:38
1
Bevaka tråden