Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny studentsite från Apple

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-11-23 18:47

Apple har i tystnad släppt en ny sida för studenter, som fokuserar på högskolestudenter och vad Apple-produkter kan göra för dem.

Den snygga flashsidan finns än så länge bara på amerikanska siten, den svenska är betydligt torftigare.

Tyvärr verkar flashspelarens begränsningar i MacOS X göra sig påmind, då jag får ett felmeddelande och hela flashfilmen går in i en hemsk loop. Inte så snyggt kanske...

Orginalsidan:
http://www.apple.com/education/hed/students/

Svenska sidan:
http://www.apple.com/se/education/hed/students/

Originalnyheten:
http://www.macnn.com/news/27048

Senast redigerat 2004-11-23 21:03

Någon mer än jag som får felmeddelandet? Den säger att Flashspelaren kör ett script som kan få hela datorn att hänga sig, och frågar om man vill avbryta skriptet. Svarar man Ja så loppar sidan allt innehåll snabbt.

Sjysst sida..
Jag får igång Flashsidan..

Själv får jag felmeddelandet "Varning 534 - särskrivning" när jag försöker läsa rubriken här på 99mac

Ursprungligen av Anders Isaksson:

Själv får jag felmeddelandet "Varning 534 - särskrivning" när jag försöker läsa rubriken här på 99mac

Hur många droppar har du druckit?

Jasså, hur fick du det?

Opps! Nu är felmeddelandet på rubriken borta. Nu kommer den upp när jag försöker klicka på länken "Diskutera nya Student sajten"

/Meddelar elake Anders som inte druckit några droppar men som har så in i ögat tråkigt efter två dagar hemma i förkylning...

Vad får en högskolestuderande med CSN-kort betala ( kontant ) för en 20" iMac ( standardkonfigurerad )

Ursprungligen av Olle@mac:

Vad får en högskolestuderande med CSN-kort betala ( kontant ) för en 20" iMac ( standardkonfigurerad )

10% rabatt får dom väl?

  • Medlem
  • 2004-11-23 21:36
Ursprungligen av Olle@mac:

Vad får en högskolestuderande med CSN-kort betala ( kontant ) för en 20" iMac ( standardkonfigurerad )

17 995 :-

En bra sida men den svenska sidam var ganska liten, Den kommer väl att byggas ut med tiden.

EDIT: Rättade till en grej.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-23 22:08

Känner igen bilderna från en svensk folder, väl?

Grymt snygg sida...

Om man kollar på dn svenska sidan och väljer - hela dagen - forska. Så kommer sherlock fram. Där står det boka flyg och biobiljetter.

Fråga 1: Varför ligger detta på forska kategorin. På den amerikanska forska länken så tar dom upp forskar hjälpmedel.

Fråga 2: Kommer någonsin sherlock att erbjuda dom tjänsterna för oss svenskar?

Klicka på research i "rullningsmenyn" till vänster så kommer du till en sida där Sherlock nämns...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-24 04:05

jag tycker att den verkar lite oserios. Skrivet med lite slangsvenska. Kanns mer som en inofficiell sida fr Mac an en officiell.
Kanns bara inte sa mycket kvalite som jag trodde Apple var.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-24 09:03

Håller med, sidan känns slarvigt gjord. Märkligt att Apple fokuserar på sådant som faktiskt fungerar sämre på Mac än i Windows, d.v.s. browsing och Office.
Istället borde de ta fasta på sådant som faktiskt får folk att byta till Mac, som helhetstänket och frånvaron av blåskärmar.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-11-24 09:46

Jag har inga problem med sidan. Har testat med ett flertal läsare.
Kör en nyss ominstallerad G5 1,6 med 10.3.6 och "massor av minne".

Ursprungligen av zMac:

Jag har inga problem med sidan. Har testat med ett flertal läsare.
Kör en nyss ominstallerad G5 1,6 med 10.3.6 och "massor av minne".

Har inte heller problem längre. Måste varit något de fixade till snabbt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-24 09:47
Ursprungligen av C-mon:

Håller med, sidan känns slarvigt gjord. Märkligt att Apple fokuserar på sådant som faktiskt fungerar sämre på Mac än i Windows, d.v.s. browsing och Office.

Varför fungerar det sämre på en Mac?

Har inget problem med sidan.

Tycker tvärt emot; Office fungerar bättre på mac än Windows. Office 2004 tycker jag t.om. är riktigt bra!

Ursprungligen av Leftrustle:

Tycker tvärt emot; Office fungerar bättre på mac än Windows. Office 2004 tycker jag t.om. är riktigt bra!

Håller med

Riktigt bra kampanj tycker jag! Har ni sett vanliga frågor från föräldrar. Bra, tydliga och ärliga svar! T.ex. säger de att man faktiskt bör köpa till mer minne, även om OS X fungerar med 128 MB RAM.

Ciryon

Håller inte helt med. De skriver att man behöver mellan 256 och 512Mb, vilket gör att de flesta kommer nöja sig med 256 och därmed få en onödigt seg dator. Ingen Appledator säljs längre med enbart 128Mb

1
Bevaka tråden